אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ביטוח נסיעות ייחודי - מהו ולמי כדאי לרכוש

כל אדם העולה על מטוס, בלי קשר למטרת הנסיעה, זקוק לפוליסת ביטוח נסיעות לחו''ל. אחרי הכול, אין לדעת מה יוליד יום במדינה הזרה, והוצאות רפואיות בה עלולות להגיע לסכומי עתק. הבעיה היא שרבים אינם מוצאים מענה לצרכים האישיים שלהם במסגרת הפוליסות המסורתיות. החדשות הטובות: ביטוח ייחודי יפתור את זה.

קיימים כיום סוגים של ביטוחי נסיעות אשר מוגדרים כ"ייחודיים". אלה לרוב מיועדים לקהל יעד ספציפי, עם נתונים אישיים בעלי משמעות דוגמת מצב בריאותי נתון, גיל או אפילו עיסוק. אנחנו נדבר כאן על מספר ביטוחי נסיעות שאינם טריוויאליים כלל וכלל.

ביטוח נסיעות לחו''ל עבור הסובלים ממצב בריאותי נתון

כאן הנקודה להדגיש כי כל חברה המציעה ביטוח נסיעות לחו''ל תנסה לספק מענה מקיף ככל האפשר לקהל לקוחותיה. עקב העובדה שביטוחי נסיעות מתייחסים בעיקרם להוצאות רפואיות, הרי שיש חשיבות למצב הבריאותי של הלקוח. כלומר, אם הוא סובל ממחלה מסוימת, אז הטיפולים וההוצאות הנוגעות אליה יכוסו על ידי הביטוח.

ההגדרה של "מחלה מסוימת" במסגרת הביטוח שונה, מטבע הדברים, בין החברות. הכיסויים הנפוצים ביותר הם עבור מחלות לב, סוכרת, סרטן, אנמיה ועוד. ברשימה זו ניתן לציין גם את פוליסות הביטוח לנשים בהריון, אשר ניתנות לרוב לרכישה עד השבוע ה-30 שלו.

ביטוח ייחודי הנקבע על פי גיל המבוטח

ביטוח חופשה יכול להיקבע גם בהתאם למספר שנותיו של המבוטח. אבחנה זו ברורה: אין ספק כי הצרכים הבריאותיים והסיכונים שונים אצל צעירים ביחס לקשישים. כך, ניתן למצוא בלא מעט חברות כיסוי אשר ניתן לבני גיל הזהב או לפנסיונרים. באותה מידה, מספקות חברות אחרות פוליסות ביטוח נסיעות לתלמידי תיכון, בעיקר עבור מסע השורשים שלהם.

ביטוח המותאם לצרכי הנסיעה

ברור כי אין דינה של חופשת סוף שבוע בקפריסין כשל טיול ארוך לאחר השחרור לדרום אמריקה, נניח. מטרות הנסיעה והפעולות שצפויות להיעשות בה יגדירו את סוג הביטוח שניתן לבחור. לא קשה למצוא לכך דוגמאות: אחת המובהקות ביותר היא ביטוח תרמילאים, הכוללת בתוכה גם ספורט אתגרי: סנפלינג, באנג'י, צלילה, רכיבה על טרקטורונים ועוד.

עוד פוליסה שיש לציין, בהקשר הזה, היא ביטוח סקי- אשר מיועדת, כמובן, לספורט חורפי מהנה זה. היא תכסה לא רק פגיעות, פציעות וטיפולים הנגרמים כאשר האדם מתקשה להישאר על המגלשיים שלו, אלא גם כיסוי עבור ציוד הסקי, שנוטה להיות יקר מאד. בדומה לפוליסה הקודמת, לרוב יוצעו כאן גם שירותי איתור וחילוץ, וכן הטסות רפואיות.

ביטוח לאנשי עסקים

במידה ואתם נמנים על אוכלוסיית אנשי העסקים של ישראל, רצוי מאד שתבחרו באחת מהפוליסות המיועדות לכם. ביטוח ייחודי לאנשי נסיעות כולל בתוכו מספר מאפיינים אשר צריכים להישמע מוכרים לכל איש עסקים באשר הוא: ראשית, תהיה זו פוליסה שנתית, אשר תופעל בכל אחת מנסיעות העסקים, שעשויות להיות רבות.

מעבר לכך, ביטוח נסיעות לאנשי עסקים יכלול בתוכו כיסוי ביטוחי עבור פריטים הנוגעים לעבודתם בחו''ל. כך, ניתן בהחלט להיות מכוסים עבור מחשב נייד או מסמכים אישיים, אובדן כושר עבודה ואפילו אחזקה של בעל חיים - כיסויים שקשה מאוד להשיג בפוליסות ביטוח נסיעות "רגילות".

לרוב: ביטוח ייחודי יהיה יקר יותר

אלו הן רק מספר דוגמאות לכיסויים ביטוחיים שאינם מובנים מאליהם. יש להדגיש כי ביטוח נסיעות לחו''ל מסוג זה נוטה להיות יקר יותר, וזאת עקב הכיסוי הרפואי הגבוה והסבירות הגבוהה, יחסית, להפעלתו. עובדה זו מעניקה חשיבות רבה אף יותר לצורך לבצע בחירה מושכלת של ביטוח נסיעות, כשהשוואת מחירים היא כלי מועיל ביותר, בהקשר הזה.


אודות מחבר המאמר

Wobi - השוואת ביטוחי נסיעות לחו"ל

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.