אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הכל על פריצת דיסק ודרכי הטיפול

פריצת דיסק נקראת גם צניחת דיסק בין-חולייתי, הנגרם עקב לחץ חזק המופעל על אחד הדיסקוסים. כאשר הדיסקוס אינו יכול לשאת את הלחץ, נוצרת פריצת דיסק.

מבנה הדיסק כמבנה שתי וערב, ובו כ-20 שכבות שונות והוא מורכב מטבעת חיצונית קשיחה שעשויה ממיליוני סיבים ובתוכה נוזל צמיגי. נוזל זה משמש כבולם הזעזועים של החוליות.

פריצת הדיסק השכיחה ביותר ממוקמת בין הגבהים L4-L5, כאשר פריצת דיסק קלה מתרחשת כשהצמיג הקשיח בולט כלפי העצבים ופריצת דיסק קשה מתרחשת כשחלק מהנוזל הפנימי פורץ לכיוון התעלה.

הסיבות לפריצת דיסק

הידעתם?

הורים צעירים נמצאים בקבוצת סיכון לפריצת דיסק, מאחר והם מרימים לרוב את התינוק בצורה לא נכונה, וכאשר התינוק גדל ונהיה כבד, הרמתו יוצרת לחץ על עמוד השדרה ועלולה לגרום לפריצת דיסק.

דרכי הטיפול בפריצת דיסק

כאשר פריצת הדיסק אינה גורמת לפגיעה נוירולוגית יינתן טיפול שמרני:

כאשר פריצת הדיסק גורמת לפגיעה עצבית יינתן טיפול ניתוחי. לפני טיפול ניתוחי יש להמתין תקופה של 6 עד 8 שבועות, מאחר וברוב המקרים הבעיה חולפת באופן ספונטני. ההליכים הרפואיים המבוצעים הם:


אודות מחבר המאמר

סובלים מפריצת דיסק? במדריך המקיף לכאבי גב תמצאו את כל המידע אודות הסיבות, הסימפטומים ודרכי הטיפול האפשריים לפריצת דיסק. למעבר למדריך המקיף לכאבי גב לחצו כאן

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.