אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ליסינג מימוני, ליסינג תפעולי ומה שביניהם

עסקות ליסינג מאוד מקובלות בעולם העסקי. מסיבה והן נוחות לחברות השונות, ואף לעובדים עצמאיים. ההוצאה על הרכב קטנה יותר, ניתנת לביצוע בתשלומים נוחים יותר, ומדובר בהוצאה מוכרת במס.על כן, עסקות הליסינג צברו פופולריות, לא רק בקרב חברות היי-טק, אלא גם בחברות שעוסקות בתחומים שונים.ישנן שיטות מספר של ליסינג.

איך עובד ליסינג מימוני?

בליסינג מימוני הלקוח מקבל, בסופו של ההליך, בעלות מלאה על הרכב במידה ובחר כך.בליסינג המימוני אחראי החוכר על ההוצאות השוטפות.

במקרה של תאונה, תקבל חברת הליסינג את הפיצויים, למרות שהלקוח הוא ששילם את דמי הביטוח. בסיום תקופת החכירה יכול הלקוח לקנות את הרכב בסכום השווה ל- 1% מערכו או להחליפו ברכב חדש ולהמשיך באותה השיטה. ישנן חברות מספר המעדיפות את שיטת הליסינג המימוני שכן בשיטה זו הוצאות הרכב משולמות על ידי העובדים. לרוב, לקוחות פרטיים בוחרים בשיטת הליסינג המימוני.

מהו ליסינג תפעולי?

בשיטה זו ההוצאות משולמות על ידי בחרת הליסינג שגם אחראית לתחזוק הרכב. דבר זה חוסך זמן יקר לחברה.בעסקה זו התשלום החודשי גבוה יותר מאשר בליסינג המימוני, משום שהוא בא לכסות גם את הוצאות ההחזקה למיניהן.בעסקה מסוג זה הלקוח פטור מלדאוג לרכב ולתחזוקה שלו. חברת הליסינג עושה זאת עבורו.עם תום תקופת ההשכרה יכול הלקוח לקנות את הרכב או לחליפו באחר, אלא אם כן הוא בוחר לסיים את ההתקשרות מול חברת הליסינג.יש עסקות בהן הרכב מוחלף לאחר מספר מסוים של קילומטרים.

שיטה נוספת שראויה לציון היא שיטת הליסינג הפרטי.

זוהי שיטה חדשה יחסית של ליסינג והיא בפשטות, קניית רכב בתשלומים. בדרך זו, רכישת רכב מתאפשרת גם לאנשים שאין בידם סכום גדול, אך יכולים לעמוד בתשלומים חודשיים. מדובר בשיטת פריסת תשלומים המאפשרת חיסכון בקניית הרכב שעובר לבעלותו של הלקוח על כל ההוצאות הנלוות הכרוכות בכך. עוד לפני סיום החוזה ניתן לשדרג את הרכב. בתום תקופת החוזה, הלקוח בוחר אם הוא רוצה להשאיר אצלו את הרכב או להחליפו באחר.

 


אודות מחבר המאמר

למידע נוסף בקרו באתרנו :גד אור כיוונים פיננסיים בע"מ

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.