אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

עבודה בטיחותית עם מכונות תפירה

למרבה הצער של רבים מבין העוסקים, ובעיקר העוסקות, כיום מכונות תפירה בחברה שלנו אינן זוכות לכבוד שאותו הן אמורות לקבל. לפני ימים ימימה כל אם וסבתא שמכבדת את עצמה, ואת ילדיה ונכדיה, הייתה מחזיקה מכונת תפירה (אם היא לא הייתה תופרת ביד), בה היא הייתה משתמשת על מנת לתפור חולצות, לתקן מכנסיים, להטליא חורים, לתפור כיסים ועוד כהנה וכהנה עבודות תפירה שונות אשר היו מביאים תועלת לכל בני המשפחה – ובדרך גם חוסכים לא מעט כסף. כיום מכונות תפירה פחות נפוצות, אולם עדיין יש מתי מעט אשר נשאבים לקסמן ומנסים להחזיר אותן לשימוש נפוץ. אם אתם מתחילים או מתקדמים, להלן מספר טיפים לעבודה בטיחותית עם מכונות תפירה.

מספר כללי בטיחות בנוגע אל עבודה עם מכונות תפירה

•    איסוף השיער – אם יש לכם שיער ארוך, חשוב מאוד להקפיץ על איסוף השיער על מנת להפחית למינימום את הסיכויים שהשיער שלכם ישתרבב לחלקים השונים של מכונת התפירה וייתקע בה. כלל זהירות זה תקף גם לגבי בעלי זקנים ושפמים ארוכים במיוחד.•    עבודה עצמאית על המכונה – גם אם אתם עובדים לצד אדם מנוסה שמדריך אתכם, מומלץ שאת עבודת התפירה עצמה תבצעו בכוחות עצמכם. מכונות תפירה הן תחנות עבודה פרטיות, וצריך מרחב אישי מספק כדי לתפעל אותן בבטיחות. •    ביגוד מתאים – כמו לגבי שיער, גם הבגדים שאתם לובשים צריכים להיות קצרים ולא בולטים, על מנת שהם לא ייתפסו במכונה ויוכלו להסב נזק לה ולכם.•    תשומת לב ממוקדת – בעת שאתם עובדים על מכונות תפירה, אחד מן הכללים הבטיחותיים עליהם אתם צריכים להקפיד יותר מכל, הוא שמירה על תשומת לב ממוקדת. פירוש הדבר שמוצרים שלא מומלץ לצרוך בזמן תפעול מכונות או בזמן נהיגה אינם מומלצים גם לעבודה על מכונת תפירה.

מה אתם יכולים לעשות עם מכונות תפירה?

לאחר שעברתם על כללי הבטיחות העיקריים, אנחנו רוצים להביא בפניכם רשימה (חלקית ביותר) של הדברים שתוכלו לתפור בעזרת מכונות תפירה:•    תיקון בגדים – מכונות תפירה יאפשרו לכם לתקן את הבגדים הישנים והאהובים עליכם, וכך לא תצטרכו להשליך אותם לפח האשפה.•    תפירת בגדים – בנוסף על כך, מכונת תפירה מאפשרת לכם לתפור את הבגדים שלכם בכוחות עצמכם, או להכין בגדים כמתנה לקרובים לכם.•    תפירת קישוטים לבגדים – אם יש לכם בגדים רגילים שאתם מעוניינים לשדרג, תוכלו לעשות זאת בקלות ובמהירות בעזרת מכונת תפירה.


אודות מחבר המאמר

מידע נוסף על מכונות תפירה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.