אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

שיגעון הקריוקי - כמה שנים אנחנו כבר בתוך זה?

 

זה כנראה לא נראה רק לכם בתור בליינים צעירים, ערבים של קריוקי צוברים תאוצה בתחום של ימי הולדת שאותם אנו נוהגים לחגוג. ערבים כאלה לרוב יכללו את אותם חבר'ה אשר שרים קריוקי באנרגיות גבוהות ונותנים הרגשה של חום, מה יותר כיף מלערוך דבר כלשהו שאוהבים וגם נותן שמחה. על אחת כמה וכמה בתקופה הזו כשבכל כמה שבועות משדרים בערוצים המסחריים תחרות זמר, מי מבינינו אינו רוצה להרגיש בדיוק כמו זמר אמיתי, להופיע על במה או לשיר למול מס' חברים ומגוון אנשים חדשים, להשוויץ עם פוטנציאל השירה שלנו אם ישנם או לא. על כל פנים צריך לזכור שבמידה ואתם לא בדיוק זמרים מלידה לא צריך להיות נבוכים, קריוקי נועד בעיקר לכם! זה זה אולי מהנה להדהים ידידים בקול הצלול שלנו אבל גם אם ולא התברכנו בקול פעמונים מותר לזייף בכייף אל תוך המיקרופון.

 

בארץ אפשר למצוא את הביטוי "קריוקי" כיותר נפוץ בהשוואה למילה המקורית - קראוקה. מקור המילה הינו ממדינות אסיה הרחוקה והפירוש הוא "תזמורת ריקה". במידה ויצא לכם עד לא מזמן לערוך קריוקי ביום הולדת כנראה שאתם יודעים על מה מדובר - פלייבקים הינם אלה שמושמעים ללא קולו של הזמר שהושמט מהמנגינה. תאמינו או לא אבל בימיניו הבילוי החביב על לא מעטים בארצות שונות בעולם הוא קריוקי אם זה ביחד עם מכונות ייעודיות המוצבות בפאבים או לחילופין באירוע ביחד עם חבר'ה בחדרים שמיועדים לכך שמציעים לנו את השירות. בזמן האחרון החל להתפתח ברשת האינטרנט דבר חדש: קריוקי ללא תשלום לצפייה ישירה וגם להכנה עצמית בשימוש עם מגוון תוכנות שונות שאת רובן תוכלו למצוא דיי בקלות באתרים שונים ברשת האינטרנט.

 

במסגרת השינויים הטכנולוגים שמתרחשים כעת, ניכר שההתפתחות הזו אינה חלפה גם על תחום זה, שכן אם בהיסטוריה הלא רחוקה היה אפשר לעשות בלי שום בעיה קריוקי לאירועים רק על ידי קלטות של וידאו או על ידי דיסקים דיגיטליים של קריוקי שהגיעו בהמשך, הרי שכיום אפשר לערוך קריוקי בשיטה חינמית על ידי המחשב הביתי באמצעות חיבור בסיסי לאינטרנט. נשמע פנומנלי! אפשר ללמוד את זה בביתכם ולהגיע מוכנים ומזומנים עם השיר שעשיתם. פלייבקים מלווים כל שיר קריוקי שיש. זוהי בפועל המוזיקה אשר מלווה את הוידאו ואת המילים שרצות לפי הקצב של השיר האורגינלי. אפשר להגיד שגם במקרה שאנחנו מדברים על פלייבקים של שירים מפעם עדיין מדובר במנגינות ברמה גבוהה שתיטמע בראש שלנו בוודאי עוד זמן רב.


אודות מחבר המאמר

אורן דגן

http://www.KaraokeNews.co.il

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.