אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מהי ההאטה יוגה פרדיפיקה

 

האטה יוגה פראדיפיקה הוא טקסט עתיק שמתארים תרגול פרקטי של יוגה.  הפראדיפדקה נכתבה סביב המאה ה-15 ע"י מלומד בשם סוואטמאראמה (Swatmarama). 

זו ברכה לאדינאטה (שיבא) שהפיץ את הידע של ההאטה יוגה, ידע המוביל את החפץ בו במדרגות לפסגות הראג'ה יוגה. יוגי סוואטמאראמה, לאחר שבירך את המורה שלו, שרינאטה, מסביר את ההאטה יוגה כשלב בדרך להשגת הראג'ה יוגה.  עקב בלבול העולה מתוך ריבוי הדעות, אנשים אינם מסוגלים להגיע ולהשיג את הידע של הראג'ה יוגה.  הפראדיפיקה חוברה על מנת לשמש לפיד לחפצים בידע.  כמו בית המגן על דייריו מחום השמש, כך מהווה הפראדיפיקה מגן לאלו המקדישים עצמם בעקביות ללימוד היוגה.

יוגי החפץ בהצלחה צריך לשמור את הידע של ההאטה יוגה בסוד; היא בעלת עוצמה כאשר היא חשאית ואינה מעניקה כוח כאשר חושפים אותה.

יש לתרגל יוגה בחדר קטן (2 מ' על 2 מ') הממוקם במקום בודד ונקי מאבנים, מים, אש והפרעות מכל סוג. יש לתרגל במדינה הושתת על צדק, מדינה אשר חיים בה אנשים טובים ושהאוכל בה קל להשגה ומצוי בשפע.  לחדר צריכה שתהיה דלת קטנה, ללא חורים, או חללים, שהדלת תהיה לא גדולה מדי ולא קטנה מדי, באר מצופה בזבל פרות ונקייה מעפר, זוהמה וחרקים.  מחוץ לחדר צריכה להיות סוכה מוצלת, משטח מוגבה.  מאפיינים אלו של חדר לצורך תרגול של האטה יוגה תוארו על ידי אנשים מיומנים בתרגול האטה יוגה.  ביושבו בחדר כזה, כשהוא חופשי מהפרעות ודאגות עליו לתרגל יוגה כפי שהדריך אותו המורה שלו.

תועלתה של היוגה נחלשת ע"י אכילת יתר, מאמץ מוגזם, דברנות, אמבטיה קרה על הבוקר, אכילה בלילה, אכילה של פירות בלבד, חברת גברים, היעדר יציבות והתמדה. תרגול היוגה מעצים את המתרגל כאשר מתקיימים בו אומץ, תעוזה, התמדה, למידה סלקטיבית, אמונה והתרחקות מחברה.

עשרת החוקים להתנהלות הם: אי-פגיעה, אמירת אמת, הימנעות מגניבה, איפוק, סלחנות, סיבולת, חמלה, ענווה, אכילה מועטה וניקיון.

עשרת החוקים להתנהגות פנימית הם: טוהרה, סבלנות, אמונה באל, צדקה, הערצת האל, לימוד עקרונות הדת, בושה, חוכמה, Tapa and Yajna

תנוחות היוגה - האסאנות  הן הכלי הבסיסי של ההאטה היוגה ולכן הן מתוארות בתחילה.  יש לתרגל אותן על מנת לרכוש תנוחה יציבה, בריאות וקלות של הגוף.


אודות מחבר המאמר

עודד פורר

מורה בכיר ליוגה

www.hayoga.co.il

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.