אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הביטחון האישי שלנו בבית

הביטחון האישי שלנו בבית

מי מאיתנו אינו חש מוגן בביתו? עם השנים, אנו רוכשים הרגלים כאלה ואחרים בנוגע לתנאי המחיה שלנו, בהתייחס לאין ספור מישורים. מי שרגיל לשקט, סביר להניח כי יבחר מקום מגורים שקט, יש שיעדיפו בית משופץ וחדשני ואחרים יחפשו דווקא את הבתים הקרובים יותר למרכז העיר וההתרחשויות. כך או כך, לכולנו צורך בתחושת ביטחון מרבית בביתנו, הנוצרת על ידי שכנות טובה ויחסי אנוש איכותיים, ניקיון כללי בתוך הבית ותחושת פרטיות מרבית.

כדי להקנות את תחושת הביטחון הרצויה, עלינו להתקין אמצעים שונים אשר יעניקו לנו את האפשרות לחזור הביתה בתחושת ביטחון. האמצעים הבסיסיים ביותר השומרים על הבית שלנו מפני פריצה או גניבה הם, כמובן, סורגים איכותיים מסביב לבית והתקנת מערכת אזעקה מודרנית, מתקדמת ואיכותית. התקנת סורגים איכותיים ומערכת אזעקה מתקדמת תלויה במספר גורמים חיצוניים, ביניהם; אזור המגורים, קומת המגורים וסוג הדיירים בבית.

כיום, בעקבות גדילת שיעור האוכלוסייה והתפצלות של אופייה לקהילות רבות, אנו יודעים כי עלינו להגן על עצמנו יותר מפני פריצות וגניבות, לא משנה היכן אנו גרים. הניכור שנוצר בעקבות הגידול המאסיבי באוכלוסייה מביא רבים מאיתנו לאבזר את בתינו בסוגי סורגים איכותיים שונים, שימנעו את כניסתם של אורחים לא רצויים. על הסורגים המותקנים להיות בעובי של 7 מ"מ לכל הפחות.

שנית, יש להתחשב בסוג הדיירים המתגוררים בבית. באם מדובר בילדים קטנים, אזי התקנת סורגים תתחשב ברווחים בין המוטות עצמם, כך שילד לא יוכל להכניס את ראשו ביניהם. לרב, מרחק של 10 מ"מ בין סורג למשנהו, די בו כדי להגן על ראשם של ילדים. בבתים שבהם מתגוררים בעלי חיים יש להתקין סורגים שלא יאפשרו מעבר דרכם.

שיקול נוסף בו יש להתחשב הינו קומת המגורים. כמובן שקומה גבוהה פחות עומדת בפני סכנת פריצה, אולם דווקא בה יש חשיבות עליונה להתגוננות בפני נפילות, וההפך. קומה נמוכה מסוכנת פחות למקרים של נפילה, אולם מועדת יותר לפריצות. כמובן, גילוון חם של הסורגים איכותי יותר משיטת גילוון קר.

באם מתגוררים בבית מבוגרים או ילדים קטנים ממש, אזי מיגון פנים הבית באמצעות מעקות הינו חיוני לא פחות, במקומות בהם יש סכנה לנפילה. במות מוגבהות, גרמי מדרגות ושטחים מסוכנים בבית יכולים להוות סכנה של ממש בעבור מבוגרים שגופם שביר, וכן עבור פעוטות שאינם יכולים להעריך את גודל הנזק בדיוק. במקרים כאלה, התקנה של מעקות איכותיים, חזקים ועמידים לצד גרמי המדרגות תבטיח את שלומם של הדיירים.

למידע נוסף: http://medinateynu.net/page.php?page=swrgy%D7%9D


אודות מחבר המאמר

מאת כותב מומחה בנושא מעקות וסורגים בישראל

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.