אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הסבה לתחום מגוון ומרתק

הסבה לתחום מגוון ומרתק

בתקופות שונות של החיים מחליטים רבים לעשות הסבה מקצועית לתחום שמעניין אותם יותר או כזה שיכול להציע להם סיפוק גדול יותר ממה שהם עושים כיום וכמובן משכורת גבוה יותר ומכובדת יותר. מי שבוחר לעשות הסבה לעבודה סוציאלית כאילו בוחר לראות את כל "מאחורי הקלאים" של החיים שלנו, זהו תחום מרתק שמעניין את כל אלו שעוסקים בתחומים כמו פסיכולוגיה, חינוך, סוציולוגיה וכיו'. אלו שכבר עברו לימודי תואר ראשון יכולים לראות כיצד בתוך שנתיים של לימודים הם יכולים לבצע הסבה רצינית ומענינת בדרך לשינוי משמעותי בצורת העיסוק שלהם, ובדרך חייהם בכלל.

מהלך לימודים אלו משלבים ומבוססבים על ערכים ועקרונות של העבודה הסוציאלית על מנת להכשיר אנשי מקצוע איכותיים להתמודדות עם משימות מגוונות ומאתגרות. שילוב בין הכרת מושגי היסוד במדעי החברה וההתנהגות ועד להתמקדות בהתפתחות תקינה של האדם ובעוד תופעות פתולוגיות חשובות, הסבה לעבודה סוציאלית נשענת על ערכים ושיטות של העבודה המקצועית בתחום. חשוב ומענין ביותר לראות כיצד לימודים אלו משלבים בין הדרכה עיונית לבין התנסות מעשית מגוונת, וכיצד מיישמים אותה הלכה למעשה על החברה הישראלית שלנו היום.

מקצוע מיוחד לאנשים מיוחדים

העולם של היום אינו מזכיר בשום היבט את העולם הפשוט יותר שבו חיינו לפני מספר עשורים. כיום מצוקות כלכליות, תחרות בהיבטים שונים של החיים, שינויים טכנולוגיים וכיוצא בזה, הופכים את חייהם של אנשים ומשפחות רבות לקשים ומלאי בעיות (גדולות כקטנות) במובנים שונים. כך קורה שיש כאלו המרגישים מכשולים שונים בתחומים כמו חינוך, תעסוקה, בריאות, שיכון ועוד. הסבה לעבודה סוציאלית תאפשר לאיש המקצוע להתערב מבחוץ ולעזור במימוש הצרכים הקיימים וממש לתת נקודות של אור על המצב ואופן הדרך להתנהלות תקינה.

בין אם מדובר בעזרה לאדם בודד או למשפחה במצוקה הרי שאפשר לראות כיצד השתלבות מקצועית במקומות שונים מאפשרת תחושה רבה של מיצוי וסיפוק. מעבר לכך שניתן להמשיך לימודי תואר שני יכולים בוגרי ההסבה להשתלב במקומות הבאים –


אודות מחבר המאמר

תודה רבה ובהצלחה 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.