אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מתחילים את הדרך לקריירה

מתחילים את הדרך לקריירה

קורות החיים של מחפשי העבודה היום בשוק הישראלי חיבים לכלול את השורה של תעודה ממוסד ללימודים גבוהים. אין ספק שמי שמעוניין לעשות דרך מוצלחת כמעט בכל תחום שהוא רואה כיצד תואר ראשון הפך לדרישה כמעט אלמנטארית במקומות עבודה רבים. בין אם מדובר במוסדות ממשלתיים ובין אם מדובר בארגונים פרטיים גדולים או במשרדים של בעלי מקצועות חופשיים הרי שרק לימודי תואר ראשון יכולים לפתוח דלת בדרך לקריירה עשירה ומוצלחת. מסיבה זו אנו רואים כיצד ישראלים רבים נוהרים אל האוניברסיטאות והמכללות השונות ברחבי ישראל.

 

כיום לימודי תואר ראשון אפשריים במגוון של תחומים ומסלולים, ניתנים להתאמה וגמישות לכל אחד , כך שניתן לבחור את זה המתאים לכל מטרה בצורה ממוקדת. בין התחומים הבולטים נמצאים לימודי –

גם לימודי רפואה נחשבים לנחשקים אך הם מציגים תנאי קבלה גבוהים וניתן ללמוד אותם רק באוניברסיטאות ולא במכללות. כך, בין קורסי חובה לקורסי זכות ובין מסלול בוקר או ערב מוצאים את עצמם רבים משתלבים במקום הלימוד המתאים להם.

 

כרטיס כניסה בסיסי לארגונים רבים

עבור מי שמעוניין במסגרת של לימודי תואר ראשון חשוב להתמקד ולראות כיצד יש הבדל בין לימודי רוח וחברה לבין תואר במדעים. כך אפשר להיות בטוחים שמקבלים את הכלים הנכונים בדרך להשתלבות בשוק העבודה או בדרך לפתיחת עסק פרטי למשל. בנוסף יש להתייחס לאלמנט הזמן ולראות כיצד הדרך לקבלת תואר ראשון אורכת בין 3-4 שנים (6-8 סמסטרים), אך אם מדובר בהנדסה ואדריכלות הדבר יכול להתארך עד ל-4-5 שנים אקדמיות.

 

בכל הקשור לתנאי הקבלה הרי שניתן לראות כיצד מעבר לבסיס מסוים יש שוני בין מוסד לימודים אחד למשנהו. כך יכול מועמד להתחיל לימודי תואר ראשון לאחר שהיה צריך להציג ממוצע בגרות גבוה יחוד עם ציון פסיכומטרי גבוה, כשלעומתו סטודנט במכללה מסוימת או במסלול אחר הציג ממוצעים צנועים יותר. בהתאם למקצוע שבוחר כל אחד ובהתאם למשתנים שמציג כל מוסד לימודים יש לבדוק את תנאי הקבלה על מנת לעמוד בהם בצורה מלאה. חשוב לציין כי לימודי תואר שני חייבים בתעודה קודמת.


אודות מחבר המאמר

תודה רבה ובהצלחה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.