אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הרשעה של אנשים פשוטים

בכל יום אנחנו פותחים עיתון ורואים עוד ידיעה על אדם שהורשע בפלילים. סנסציה, משהו לדבר עליו בשיחות סלון, במקרים רבים כן, בחלק מהמקרים פשוט מדובר באנשים פשוטים שהסתבכו במקרה פלילי שהסתיים בהרשעה.

הרשעה פלילית משמע כתם שילווה אותנו תקופה ארוכה ויפגע בכל חלק והבט בחיינו וזה לא חייב להיות כך. אי ידיעת החוק ופרשנותו, עלולה לעשות את ההבדל בין הרשעה לאי הרשעה  ולכן חשוב לדעת ולקבל ייצוג הולם.

כשאנחנו חושבים על מילים כמו עבירה פלילית, כתב אישום, הרשעה. רובנו חושבים על אנשים שפשע היא דרך חיים עבורם. במציאות, גם אנשים מהשורה, כאלה ללא כל עבר פלילי, עלולים למצוא את עצמם מעורבים בפעילות פלילית ועומדים בפני הרשעה.

קחו לדוגמא את א, בחור צעיר ממרכז הארץ שיצא לבלות במועדון, השתכר, הסתבך בקטטה ונעצר כשהוא חותך צעיר אחר עם בקבוק בירה שבור. או את ד, שלא ידעה עד הסוף מה ההשלכות של העברת חבילה שיש בה סמים, ממקום אחד למשנהו. שניהם יכולים להיות אנחנו או אנשים שאנו מכירים ושניהם עומדים בפני כתב אישום, שיכול להוביל להרשעה.

חשוב מאוד להבין שהחוק מגדיר מצבים ופעולות מסוימות כעבירה פלילית, כלומר, עצם המעשה הוא פלילי ולא האדם אשר מבצע את העבירה. אבחנה זו מסייעת לעורכי דין פליליים להציג קו הגנה שפוי יותר, כאשר הם מייצגים נאשם ללא עבר פלילי, כך שגם אם הוגש כתב אישום, הוא לא יוביל להרשעה.

לאי הרשעה באישום פלילי, חשיבות מכרעת, בעיקר שמדובר באנשים מהשורה, כאלה שסטו לרגע ואין להם כל היסטוריה פלילית או מעורבות פלילית ארוכת טווח. במקרים שכאלה, רשאי  עורך דין פלילי לבקש מבית המשפט להתחשב בנסיבות האירוע ולבחון לא רק את המקרה, אלא גם את אופיו של הנאשם, יתרה מזאת, על מנת למנוע הרשעה, יכול עורך הדין לבקש מבית המשפט להתחשב בכך שמדובר בעבירה ראשונה, בכך שלנאשם אין עבר פלילי או שהוא מתחרט ומבין את חומרת המעשה.

במקרים בהם יסכים בית המשפט לקבל את טיעוניו של עורך הדין, יוכל כתב האישום להסתיים במקום בהרשעה, באי הרשעה, צעד שיש בו חשיבות מכרעת להמשך התנהלות חייו של הנאשם.

מעבר לכך, אם עורך דין פלילי מצליח לסיים את ההליך הפלילי באי הרשעה, במקום בהרשעה, יש לנושא השלכות אדירות בכל הנוגע למשך זמן הרישום הפלילי. באם יש הרשעה ובגינה מאסר של עד שנה אחת, תלווה ההרשעה את הנאשם חלק נכבד מחייו, 17 שנים למעשה. 7 שנים+ 10 שנות מחיקה. במידה ויצליח עורך הדין להגיע לאי הרשעה, ימחק הרישום הפלילי כעבור 5 שנים בלבד.

מדוע חשוב לנו להפוך הרשעה לאי הרשעה.

הרשעה משמע כתם בחייו של הנאשם, מה שיכול למנוע ממנו לעסוק בתחומים שונים, בעיקר אילו המבוססים על שירות ואמון, בהם יש צורך באי רישום פלילי. בקבלת רישיון, בכניסה למדינות זרות, בהליכי אימוץ ובעוד תחומים אחרים.

מעבר להשלכות בתחומי חייו השונים, אדם עם הרשעה פלילית מסומן כבעייתי ולאן שלא ילך, הוא עלול להיתקל בסטיגמה, קשיים חברתיים, קשיים במציאת זוגיות ועוד

אי הרשעה משמע מחיקת רישום פלילי לאחר 5 שנים, הרשעה משמע רישום פלילי לתקופה של כ- 17 שנים.

המידע שלפניכם הינו כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/או חוות דעת משפטית. המחברת אינה נושאת באחריות כלשהי כלפי הקוראים ואלה נדרשים לקבל ייעוץ מקצועי משפטי ו/או אחר לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים

 

 


אודות מחבר המאמר

עו"ד פלילי, נגה ויזל, ייצוג מקצועי עם יחס אישי.זומנת לחקירה ? הוגש נגדך כתב אישום ?זה הזמן לקבל ייצוג הולם

052-3295296 03-6194111  למידע מקיף אודות ההליך הפלילי בקרו בבלוג שלי

http://nogawiesel.com/

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.