אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

חוג רכיבה על סוסים

אחד החוגים היותר אטרקטיביים בקייטנות בפרט ובמסגרת חוגים המוצעים לילדים ולנוער במסגרות שונות בכלל הוא חוג רכיבה על סוסים. לרכיבה על סוסים יש, לבד מההנאה הצרופה, ערכים מוספים רבים:

1. ההנאה מהימצאות בחיק הטבע.

2. היכולת לחוש תחושת שליטה שקטה.

3. היכולת לייצב את שיווי המשקל תוך כדי תנועה, בהתמודדות עם תנאי שטח משתנים הגורמים להפרתו.

4. טיפול מסור בסוס.

5. התחשבות בו.

מדובר באחד החוגים שבהם כל אחד רוכב בקצב שלו, על פי יכולתו. רכיבה על סוס מחייבת להיות קשוב ורגיש לו. כמו רכישת מיומנות בתחומים רבים אחרים, גם יכולת לרכוב על סוס נרכשת בהדרגה ובהתמדה. החוג, כשלעצמו, מהווה מסגרת תומכת ,לא תחרותית , לא הישגית. הוא מחייב אבל הוא אינו תובעני. הוא קשה לפעמים ,אבל הוא אינו מאומץ.

חוג מועיל ומהנה

חוג רכיבה על סוסים מחייב ערנות ודריכות תוך כדי הרכיבה המתלמדים לומדים רכיבה, את הסוס , את עצמם, את מאפייני שיתוף הפעולה בינם ובין הסוס, כאשר העיניים ופקוחות והאוזניים כרויות גם להנחיות המדריך או המדריכה.

חוות רכיבה היא מקום שבו מתבצע בדרך כלל החוג. אחדות מבין חוות הרכיבה הן גם חוות טיפוליות. חווה טיפולית היא מקום שבו מתבצע טיפול ברכיבה על סוסים לשיפור מיומנויות וכישורים גופניים ומוטוריים. באמצעות רכיבה על סוס המטופל מתנסה בשליטה, בשיווי משקל, בהלימת תנועותיו עם תנועות הסוס. הוכח זה מכבר כי באמצעות חוג רכיבה על סוסים חווים מטופלים תחושה של הישג, של שליטה. היכולת לרכוב על הסוס משפרת את הביטחון העצמי ואת הדימוי העצמי. היא מחוללת שינוי מבורך ומשמעותי בחייהם.

בחוג הרכיבה חווים המשתתפים רבים מהאלמנטים המסומנים גם כמטרות הרכיבה הטיפולית. אחד היתרונות המשותפים הוא ההנאה הגלומה מעצם השהייה והתנועה בחוץ.

פעילות גופנית בעצימות מתונה

אף שחוג רכיבה על סוסים הוא פעילות ספורטיבית בהחלט, הוא אינו מתבצע בעצימות גבוהה. רכיבה תחרותית היא ספורט אתגרי, מאומץ ותובעני. רבים מהרוכבים החלו את דרכם בהשתתפות בחוג רכיבה בילדותם או בנעוריהם. בחוג הם חוו , בראשונה, את הטעם והיופי שיש ברכיבה על סוסים.

באתרי נופש שונים, אחת האטרקציות המוצעות היא רכיבה על סוסים – טיולים לאור הזריחה או השקיעה. גם מי שמעודם לא עלו על גב סוס יכולים לקבל שיעור קצר, להתנסות ברכיבה ו... דרך צלחה. כאן המקום לסיים באזהרה: הפעילות מהנה. אתם עלולים להתמכר לה!


אודות מחבר המאמר

לימודי הנדסה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.