אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

האם המיתוג הולך ונעלם

מי זוכר את מחאת הקוטז מלפני שנה?

למעשה מי שזוכר את המחאה הזאת מבין היום שההשפעה של המחאה העמידה בסכנה מירבית את מעמדם של מותגים רבים בישראל. ואכן חלק מהמותגים אכן ספג מכה ראו את "תנובה" או "שטראוס" לדוגמא. לעומת זאת ראו את מה שקרה למותגי הסמארטפונים כמו "אפל" "סמסונג" ואחרים אשר זינקו מעלה מעלה מעל כול מותג אחר שאנו מכירים. לעומת חבריהם המותגים המובילים בתחום הסלולר כמו "פרטנר" "סלקום" ו-"פלא פון" שחטפו מכה אנושה מהרגולטור ועוד יותר קשה מכניסתם של מפעילים חדשים ומפעילים וירטואלים.

כ-יועץ שיווק אני יכול לציין בשנה זאת את הפריצה של בנק המזרחי בתחום מותגי הבנקים אשר העלו קמפיין "אדיר" עם נוכחות וחוזקה להביא עוד לקוחות לבנק ולדעתי הקדימו את הבנקים הגדולים אשר כוונו את הפרסום שלהם למיצובם בשוק הישראלי במקום לתת מענה הולם לבנק המזרחי ולשאר הבנקים הקטנים שהרימו את האף בשנה הנוכחית.

מי זוכר את המותג "בורגר קינג" אשר רק לפני שנה עברה לה מן העולם ובמקומה כבשה את לב הצרכנים רשת "בורגר ראנץ".

ושוב כ-יועץ שיווק אני רק יכול לברך וגם להיות בתדהמה לאור המתקפה הבלתי צפויה שבאה עלינו מכוון יבואניות הרכב אשר לאן שלא סובבנו את ראשנו יכולנו לראות רכבים בפרסומת. בשלטי חוצות, בעיתונות, בטלויזיה, בפליירים, באתרי האינטרנט המובילים, וכמעט אין פיסת שטח פרסום שלא נתקלנו בו בתחום הרכבים.

הגדילו לעשות יבואני סיטוראן ו-BMW אשר קבעו מחיר כול כך נמוך לשרי ממשלת ישראל דבר שהוליד ויכוח ציבורי גדול אך רווח יחסי ציבור אדיר לאותם שני יבואנים.

כ-יועץ שיווק אני רק יכול לשאר כי המתקפה של כול יבואני הרכב נבאה מתוך החובה שלהם לעמוד בהתחיבויות כלפי יצרני הרכב וזאת מחוסר יכולת למכור את הכמויות שהתחיבו להם מראש אצל היצרניות שאחרת אין סיבה נראת לעיין למתקפה חסרת תקדים כפי שאנו רואים.

בשנת 2012-2013 מחכים שנים קשות מאד למותגים המובילים והפחות מובילים בישראל. מה שברור ששוק התקשורת הסלולרית ימשיך לעניין את הציבור ולהיות בראש רשימת המותגים שהוא זוכר או יזכור, כמו כן שוק ספקי הטלויזיה יוכל להוות שוק מעניין מבחינה מיתוגית עת רצונם של ספקי הסלולר להכנס לתחום זה והרגולטור מתכוון להוריד את מחירי השימוש במאות אחוזים,ויותר מכול ההתחזקות של הצרכנים (בדיוק כמו באמריקה) לנושא המחיר ופחות המותג. כאן אני רואה כיועץ שיווק בעייה לספקיות האופנה בישראל אשר התחרות בינם גברה והביקוש נחלש. אני לא רוצה להיות איש בשורות רעות אך נראה לי שלא כול המותגים בתחום יצליחו לשרוד את מלחמת המחירים במותגים האלה.


אודות מחבר המאמר

דורון עמית יזם מהנשמה, יעוץ שיווקי, יעוץ עסקי, יעוץ לחברות בהקמה, ליווי מכירות, פרסום מיתוג

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.