אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מהי בדיוק משכנתא ואיך ניתן לתכנן אותה בצורה יעילה?

אז ככה, משכנתא היא לאמיתו של דבר מוצר כספי די מורכב, רוב האוכלוסייה "מתגרדת" וחשה לא כ"כ נעים כאשר הינם אפילו שומעים את המלה הזאת. בדף זה אנחנו ננסה לפשט לכם במעט את העניין.

כמעט בכול נושא, ישנה התחלה ויש סוף, בשל כך לא יהיה קל ללמוד מכתבה איכותית כמה שתהיה אודות עולם המשכנתא ובגלל זה ישנו מדריך משכנתא שלם ומקיף אשר יבאר לכם בגובה העיניים איך לקחת הלוואת משכנתא מושכלת שאינה בעלת סיכון.

מהו מדריך משכנתא איכותי? מדריך שכזה - מדהים כמה שיהיה, לא כ"כ יעזור לכם בוודאות, אלא בנוסף תוכרחו לגשת לבנקים ואז ללמוד לאט לאט על המוצר, משכנתא כמו שאמרנו היא מוצר כספי מורכב מאד. הדבר החשוב ביותר שהינכם מוכרים לדעת זה שאתם צריכים ליצור תמהיל משכנתא, מכיוון שיש הרבה מאד מסלולים של משכנתא ולכול אחד יש את הסיכון הספציפי לו, הדרך היחידה בה תוכלו לפצל סיכונים היא להקים תמהיל משכנתא.

עניין לא פחות קריטי הוא להתקשר לבנק ולקבוע (מראש ולפני שאתם חותמים את שמכם על חוזה של קנייה) שיחה או פגישה לטובת בקשה של משכנתא, כי אתם מוכרחים קודם כל לקבל אישור עקרוני למשכנתא לפני שהינכם מתחייבים מול בעלי הדירה. בקשת משכנתא ניתנת במרבית הבנקים בארץ בשיחה טלפונית באופן ישיר. עכשיו הגיע הזמן ללמוד קצת בקצרה על מדריך המשכנתא אשר הכנו לכם (תזכרו, זה אך ורק על קצה המזלג). קודם כל נשאל - מהי משכנתא? אז התשובה הינה מאד פשוטה, משכנתא היא בסך הכל הלוואה למען הדירה שהינכם רוכשים. היא הכלי עזר של הבנקים לתת לכם כסף (הבנק בעצם רושם מישכון על בדירה) וזהי התשובה לאותה שאלה נפוצה - מהי משכנתא.

אז נכון, מדריך זה בעצם מתחיל בקושיה לא מסובכת כזו, אבל ככה הוא מפשט את נושא זה בכל הדרך עד הקבלה של המשכנתא. זיכרו, הקבלה של משכנתא איננה עניין מתוסבך, לעצב תמהיל משכנתא מנצח הוא הדבר המסובך. חלק גדול מן הגולשים מעדיפים לבחור לשלם למומחה משכנתא מהמגזר הפרטי, אני חושב שזה בהחלט יכול להסתמן כצעד חכם לבעלי קשיים בענף הזה, ברם לחלוטין אפשר להסתדר לבד ללא יועץ משכנתאות בכלל במידה ולומדים את הנושא ומשקיעים עבור זה מאמצים.

במדריך ביכולתיכם לקבל מידע גם אודותיו של היועץ משכנתא וכן תקבלו הדרכה כיצד לגרום לכך שהיועץ יתכנן לכם תמהיל משכנתא נכון וכדאי. לסיום, אם אתם באמת חושבים לקחת משכנתא בזמן הקרוב, כדאי לכם מאוד להכיר את מדריך המשכנתא הגדול של משכנתאמן. אנו מקווים שהכתבה הזאת סייעה לכם בקושיה המתבקשת והמעצבנת ביותר שיש בענף - מה זה משכנתא? 


אודות מחבר המאמר

הכותב הוא העומד מאחורי בלוג המשכנתאות הגדול בישראל - "משכנתאמן".

בבלוג מופיע כל המידע החשוב בתהליך לקיחת משכנתא: מדריך משכנתא מפורט, המלצות על תמהיל משכנתא, מידע על מסלולי משכנתא ועוד....

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.