אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

פעילויות לחופש הגדול

 

החופש הגדול כבר כאן, אם נרצה או לא נרצה, ובגדול. חודשיים תמימים בהם הילדים בבית. בשביל רוב הילדים זו התגשמות של חלום, לו הם ציפו כבר מתחילת שנת הלימודים. בשביל ההורים זה פחות- אם כי תודו שיש משהו כיף בלא לדאוג לקימה המוקדמת שלהם, לא להכין סנדוויץ' ולעזור בשיעורי בית, או בהכנה למבחנים. כך או כך, זו המציאות וחשוב לראות איך מעבירים את הזמן באופן שהכי נעים וטוב לכולם. מה שברור, שלא לאורך זמן תוכלו להשאיר את הילדים בבית במזגן, מול הטלוויזיה או המחשב. רצוי לשלב כבר מן ההתחלה פעילויות מהנות מחוץ לבית. אז הנה לפניכם, בנק של הצעות, לעזרה בתכנון ולשימוש בדקה התשעים, כשתרגישו שאתם חייבים, אבל חייבים לצאת מהבית.

פעילויות לכל המשפחה:

לפחות פעם אחת בחופש הזה תנסו לגרום לכל המשפחה לישון מחוץ לבית ועדיף בלינת קמפינג. כדאי לנצל את לילות הקיץ החמים ללינה בחיק הטבע. זו הזדמנות נהדרת לגיבוש משפחתי ויצירת מסורת משפחתית שתלווה אתכם הלאה. כדאי לבשל יחדיו על מדורה או גזיה, להביא כלי נגינה ואפילו להכין מבעוד מועד משחקים שונים. אפשר לשם השדרוג, להזמין חברים או משפחה נוספת. עוד בילויים משפחתיים שווים הם שייט קיאקים רטוב ומענג, נופש משפחתי בצפון הארץ, בילוי משותף בפסטיבלים שונים המתקיימים ברחבי הארץ, אחר הצהריים בחוף הים או הכנרת ועוד שפע רעיונות- רק צריך להיות קצת יצירתיים ולהקשיב לרצון הילדים בשביל להבטיח בילוי מהנה.

פעילויות לילדים:

פעילויות לילדים בחופש הגדול זו באמת לא בעיה, הרשימה היא עצומה. עדיף שתעשו איזשהו תכנון מקדים, תראו מהי נטיית ליבם של הילדים, מהו התקציב המתאים ואיך זה משתלב בלו"ז של כל המשפחה. החוויה המענגת ביותר של הקיץ היא כמובן פארקי המים- כדאי לנסוע עם עוד כמה ילדים בשביל שלילד שלכם יהיה עם מי להסתובב ואתם תוכלו לשבת בצל בראש שקט. גם מוזיאונים רבים פותחים את שעריהם לילדים ומציעים פעילויות מיוחדות. גם סרטי ילדים רבים מוצגים בקניונים השונים- נסו לבחור את האיכותיים שבהם, נטולי האלימות. מרכזי מבקרים רבים מציעים ביקור מלמד ורווי באקשן ואולי גם במיני טעימות בסופו. אפשר גם לנסוע לקטיף עצמי, לפינות חי ולבילוי בטבע- במערה קרירה או במעיין או נחל.

פעילויות לבני נוער:

הגענו לחלק המאתגר ביותר- בני הנוער. רבים אינם משויכים לשום מסגרת ומעבירים את החופש בבילוי מפוקפק עם חברים או בשעות של בטלה מול הטלוויזיה והמחשב. נסו למצוא פעילות מתאימה בשיתוף פעולה עם הנער או הנערה, עשו הכול שיצטרפו אליכם אל הבילויים המשפחתיים. תנועות הנוער השונות מציעות מחנות קיץ חווייתיים גם לאלו שאינם הולכים כל השנה לפעולות. אפשר לחפש מקומות שונים בהם מחפשים מתנדבים בני נוער. ניתן לשלב למידה- בבתי ספר לשפות- חלקם אפילו מקיימים פעילויות בחו"ל. בני הנוער יכולים כבר מבחינה חוקית לעבוד, נסו למצוא להם מסגרת הולמת שתכניס מעט דמי כיס והרבה חינוך לעבודה ומשמעות.


אודות מחבר המאמר

weekend.co.il אתר האטרקציות של ישראל

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.