אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

גג סולארי, רווח כפול – אישי וסביבתי

בשנים האחרונות הולכים ומתרבים בישראל גגות סולאריים, אשר בעלי הבתים שבהם הם נמצאים מנצלים את שטח הגג להתקנת מערכת אנרגיה סולארית (פוטו וולטאית) שבאמצעותה מייצרים חשמל מהשמש.

בחינת כדאיותה על פי משוואת עלות-תועלת מעלה, כי מי שיתקין מערכת פוטו וולטאית על הגג יפיק ממנה רווח ותועלת. בתוך שנים אחדות בלבד יחזיר את ההשקעה ויתחיל להרוויח. מדובר בפלטפורמה להכנסה שיורית יציבה, שאינה כרוכה במאמץ ובהוצאות.

באזורים רבים בארץ ניתן להתקין את המערכת, מאחר שבמשך חודשים רבים בשנה נחשפים הגגות לשמש.

רווח כפול – אישי וסביבתי

התקנת גג סולארי מהווה פוטנציאל רווחי ודאי. אלא שלא בכך מתמצה התועלת הגלומה בו. התקנת מערכת כזאת מהווה תרומה לשיפור איכות סביבה מאחר שמערכת זו, המבוססת על אנרגיה ירוקה, נקייה וידידותית, מפיחתה את זיהום האוויר.

חברת החשמל מתחייבת לרכוש את החשמל שייוצר על גג ביתכם באמצעות המערכת הפוטו וולטאית למשך 20 שנה במחירים מצוינים. מדובר בהשקעה בטוחה, עם תשואה נדיבה. אין כאן סיכון. אין כאן הימור. אין אף לא סיבה אחת להטיל ספק בכדאיות העסקה ובתועלתה.

חברה מקצועית

תנאי הסף היחיד הנדרש הוא גודל גג מינימאלי של 40 מטרים רבועים. על מנת להפיק מהמערכת את המרב ואת המיטב, חשוב ומומלץ ביותר להסתייע בשירותה של חברה מקצועית בתחום התקנת מערכות סולאריות על גגות. חשוב גם לוודא כי חברה מקצועית תוכל לסייע לכם בייעוץ ובמידה יידרש – גם בתחזוקה שוטפת של הגג.

התקנה מסודרת ומקצועית של המערכת תאפשר לכם ליהנות למשך שנים רבות ממכלול היתרונות הגלומים בה: זרימה שוטפת - תרתי משמע – נוחה וזמינה של מים חמים במשך כל שעות היממה, חיסכון משמעותי ביותר בתצרוכת החשמל וממילא במחיר, סביבה נקייה.

מומלץ לעשות סקר בין החברות השונות המציעות ומספקות שירותי הפיכת גגות רגילים לגגות סולאריים. מצד אחד, יש זמן. השמש אמנם שוקעת אבל מחר היא שוב תזרח. מצד שני, חבל על הזמן. אם אתם יכולים - ואתם יכולים! - להתחיל להרוויח עוד היום, מדוע לדחות למחר?

ו...תודה לשמש

ברכת השמש היא אחת התנוחות היסודיות ביוגה . יש הפותחים בה את היום ומתרגלים אותה מדי בוקר. הפיכת גג הבית או העסק שלכם לגג סולארי עשוי להיות המקבילה לאותה ברכה. לא רק אתם תברכו את השמש –היא תברך אתכם ותייצר חשמל סולארי. ובגדול. ראייה לטווח ארוך מצדיקה להקצות ולייחד את השטח ואת סכום הכסף הנדרשים לביצוע אחד הפרוייקטים היותר משתלמים, ודא בהקשר ניצול משאבים קיימים - הבית והשמש - לתוספת הכנסה כספית חשובה וכדאית.בהצלחה!


אודות מחבר המאמר

בדיקות קרינה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.