אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

כובעי מצחייה - לא לגברים בלבד!

 

כובעי מצחייה : לא לגברים בלבד!

הכובע הוא אחד מאביזרי הלבוש היחידים שתפקידו והאדם אותו הוא מייצג השתנו ללא הכר במהלך השנים. לדוגמה, באנגליה ומדינות אחרים, כובעים מסוגים שונים מציינים את מידת הרשמיות בה לבוש האדום החובש אותם. לעומת זאת, כובעי גרב הם בדרך כלל אמירה אופנתית של ראפרים או זמרי היפ הופ בארה"ב.

בארץ כובעי המצחייה משמשים הן כפריט אופנתי והן כפריט שימושי בימי הקיץ החמים : כובע המצחייה הקלאסי הוא אמנם פופולארי במיוחד בשל הצורה האופנתית שלו , אך למען האמת, הכובע המגן בצורה הטובה ביותר מפני קרני השמש הוא דווקא הכובע רחב השוליים, כובע הקש,  וזאת מכיוון שהוא מגן גם על העורף והאוזניים, ולא רק על הפנים.

בנוסף לכך, לעיתים נהוג לקטלג את כובעי המצחייה בתור כובעים לגברים, אך כל מי שעוסקת בספורט או הדרכת כושר, יכולה להעיד שההבחנה הזו משוללת כל יסוד, אם כי בניגוד לנשים, רוב הגברים יהססו לפני שיסכימו לחבוש כובע רחב או כובע קש בפומבי...

בכל אופן, מכיוון שברוב כובעי המצחייה, החלק הקדמי הוא גדול יחסית, נוצרה אופנה שלמה של כובעים הנושאים לוגו של חברה מסוימת או מסר אחר.  לדוגמה, אוהדים של קבוצת ספורט מסוימת בדרך כלל חובשים כובע עם סמל הקבוצה וצבעיה. אנשים שרוצים להצהיר על אורך החיים האקטיבי שלהם, עלולים לחבוש כובע של נייק או רייבוק, וכך הלאה...

המקור והחיקוי

כמו מגזרים אחרים בתחום האופנה, גם תעשיית הכובעים ובמיוחד כובעי המצחייה הקלים לייצור וזיוף סובלת מלא מעט חיקויים באיכות זולה (בעיקר מהמזרח הרחוק), וזו הסיבה שניתן למצוא כובעים ברמות שונות של מחירים, החל מעשרה שקלים ועוד עשרות ואף מאות שקלים. הכובעים הזולים יותר עשויים מחומרים זולים, הצבע שלהם נוטה להימרח, והחלק האחורי שלהם נוטה להיקרע או להתבלות במהירות גדולה יחסית, במיוחד אם מכבסים אותם שלא בצורה נכונה. לעומת זאת, הכובעים היקרים יותר עשויים מחומרים בעלי אורח חיים גבוה יותר והם מסוגלים להחזיק שנים אם עוקבים אחרי הוראות הכיבוס של היצרן.

כובעים כפריט לקידום מכירות

כובעים משמשים לא מעט גם כאמצעי לקידום מכירות או אמצעים לחיזוק הקשר של היחיד עם הקבוצה. לדוגמה, וועדי עובדים וחברות גדולות נוטים לחלק כובעים הנושאים את לוגו האיגוד או החברה בימי גיבוש. קייטנות מחלקות לילדים כובעים עם לוגו הקייטנה כך שירגישו אליה שייכות ויפרסמו אותה באופן עקיף גם לאחר תום הקייטנה.

מיותר לציין שמרבית הכובעים המשמשים לקידום מכירות אינם איכותיים במיוחד וזאת מכיוון שהמסר קצר הטווח חשוב יותר מאשר אורך החיים של הכובע.


אודות מחבר המאמר

BawaKawa - חנות למכירת בגדים באינטרנט 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.