אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

על יעילותם של חלונות כהים

מדינת ישראל, היא מדינה חמה יחסית. רוב ימות השנה, השמש קופחת מעל ראשינו ולכן, אנו נאלצים גם לקרר את הבתים באמצעות אמצעי מיזוג שונים, כאשר הפופולארי מבין כולם, הוא כמובן המזגן.

למעט שיטות המיזוג השונות, ישנה עוד דרך יעילה, לחשוף את חללי הבית לכמה שפחות שמש, ובכך בעצם לסייע לקירורם, והכוונה היא אל חלונות כהים.  באמצעות החלונות הללו, חדרי הבית יהיו הרבה יותר נעימים לשהייה, ואנו ניחשף פחות להשפעותיהן המזיקות של קרני השמש.

מהם יתרונותיו המובהקים של החלון הכהה?

היתרון הגדול ביותר של חלונות כהים, נעוץ בעובדה שניתן לחסוך בעלויות החשמל. בקיץ הישראלי, אי אפשר לשהות בבית ללא מיזוג. בין אם בחרתם לקרר את חללי הבית עם מאוורר, בין אם בחרתם במזגן, או בין אם בחרתם במשאבות חום, העלות הכספית היא גבוהה מאוד, וזאת בעת בה חברת החשמל, משדלת אותנו לעשות שימוש מופחת במכשירים זוללי אנרגיה. מכיוון שהחלונות הכהים, מונעים עד כמה שניתן את חדירתן של קרני השמש לבית, הם מסייעים לנו לשמור על החללים קרירים יחסית, וכך פוחת הצורך לעשות שימוש באמצעי קירור.

בנוסף, למרות שהחלונות יוצרים צל, עדיין אנו נוכל לראות את המראה הנשקף מבעד לחלונות, ממש בדומה לחלונות רגילים. כך שאם אתם מתגוררים באזור כפרי משופע בטבע וירוק, ונהנים לצפות בנוף, החלון הכהה לא ימנע זאת מכם. החלון גם מונע סנוור מאור השמש, מה שחשוב במיוחד לבעלי עיניים רגישות. מכיוון  שהוא מונע עד כמה שניתן את חדירתן של קרני השמש, הוא מסייע לנו גם לשמור על הרכוש. למה הכוונה? ככול שנכנס פחות אור, כך נתונים הרהיטים, הוילונות וחיפויי הרצפה, לפחות דהייה ושחיקה. חשוב עוד לציין, ניתן להתקין את הציפוי, על כול חלון.

מוצר אקולוגי

בסופו של דבר, החלונות הכהים הם בהחלט מוצר אקולוגי, וזאת מכיוון שהם מסייעים לנו לחסוך באנרגיה. החשמל, לא רק שהוא מצרך יקר במיוחד, הוא מופק מחומרים רעילים ומזהמים, כגון דלק ופחם. על מנת לצמצם את פליטת גזי החממה, ולשמור על כדור הארץ שלנו, אנו נדרשים לא רק למחזר מוצרים, אלא גם לצמצם את צריכת החשמל. החלונות הכהים בהחלט מאפשרים לנו לעשות זאת, ולכן יש להם ערך מוסף משל עצמם. ניתן כיום למצוא אצל היצרנים חלונות כהים במגוון רב של צבעים, אינכם מוגבלים אך ורק לצבע אחד. מומלץ להתקינם על כול חלונות הבית, אך במיוחד, על חלונות גדולים.


אודות מחבר המאמר

Servula היא פלטפורמה ייחודית למקדמי אתרים,  דרכה ניתן לקנות שירותים איכותיים שמתבצעים ידנית על ידי פרילנסרים. אנחנו כותבים תוכן איכותי, מפיצים אותו באתרי מאמרים ולבסוף מחזקים אותו עם סימניות חברתיות (וזו רק דוגמא לשירות אחד).

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.