אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

תזרים מזומנים בראש שקט

המציאות הכלכלית בה אנו חיים היא סבוכה, מורכבת ומעמידה את  אותנו במצבים בלתי פוסקים של חוסר וודאות. במיוחד נכון הדבר לגבי בעלי ומנהלי עסקים אשר צריכים לנווט את עסקם בתוך סביבתו המורכבת והמאתגרת של עולם העסקים. רבים מאותם מנהלים חיים בתחושת לחץ וחרדה תמידית שמה יסטה עסקם מדרך ההצלחה – מצב שקל מאוד להגיע אליו במציאות הפיננסית של ימינו.

 

תזרים מזומנים –  חברו הטוב של מנהל העסק

על מנת לעזור למנהלי העסקים להתמודד עם מורכבות תפקידם פותחו מספר כלים פיננסיים אשר אמורים לפשט ולסייע להם בניהול העסק. אחד הכלים המשמעותיים והחשובים ביותר מסוג זה הוא מערכת תזרים מזומנים. ניהול תזרים מזומנים משמעותו רישום דו"ח המפרט את תשלומי ותקבולי החברה ומועדן המדויק.  מעקב אחר תזרים זה הינו קריטי בהתנהלותה  הפיננסית של החברה שכן הוא "עושה סדר בבלגן" ונותן למנהלי העסק אפשרות מעקב אחר הפערים בין הוצאות החברה לבין גביית התקבולים.

 

ניהול עסק ללא מערכת לניהול תזרים מזומנים? למה ומדוע?

למרות פיתוחם של אותם כלים יעילים, מנהלים רבים (בעיקר של עסקים קטנים ובינוניים) בוחרים שלא להשתמש בהם, ובמיוחד במערכת לניהול תזרים מזומנים.

ובכן, מה עשויה להיות הסיבה לכך? חשיבותו המכרעת של ניהול תזרים מזומנים כתנאי להצלחת העסק עדיין לא הוטמעה במודעותם של כלל מנהלי העסקים. רבים מהם סבורים כי עצם ידיעתם על כל תשלום ותקבול המבוצע בעסק מספיקה לניהול פיננסי מספק. בפועל, חוסר המעקב והרישום המדויק של מועדי התקבולים והתשלומים השונים מותירים את מנהל העסק  במצב של אי וודאות - זהו המצב הגרוע והמסוכן ביותר.

 

אי וודאות – המצב הגרוע ביותר

מדוע כל מצב עדיף יהיה על פני אי וודאות? אם אנחנו יודעים מה מצבנו וזאת בשל כך ש ניהלנו תזרים מזומנים מסודר, הרי שגם אם המצב גרוע, לפחות אנו מודעים לו, וכך נוכל לתכנן איך וכיצד אנו יוצאים ממצב זה או לפחות ממזערים נזקים, בעוד שאם לא ניהלנו תזרים מזומנים מסודר איננו יודעים כלל היכן עומד מצב המזומן של העסק, ולא נוכל לעשות דבר בעניין.

שהייה במצב של אי וודאות היא מהגרועות ביותר עבור מנהל עסק אשר נדרש בכל יום ליטול מספר רב של החלטות תוך כדי שקלול נתונים רבים וביצוע הערכות עתידיות.

אחד מיתרונותיו הבולטים של ניהול תזרים מזומנים הוא האפשרות לבצע רישום של תזרים עתידי – תנועות צפויות לעתיד הקרוב. בחינת תזרים עתידי זה תסייע ברובם המכריע של המקרים למנהל העסק לצפות טוב יותר את ההשפעות העתידיות על עסקו ולנווטו בצורה מחושבת ומושכלת יותר. כך יפחת הלחץ מעל כתפיו של המנהל, רמת החרדה התמידית בה הוא מצוי תרד והוא יוכל להתפנות לנהל את עסקו ביתר הצלחה.

 

לסיכום, ניהול תזרים מזומנים עתידי מהווה כלי ניהולי בעל חשיבות מהמעלה הראשונה, ובעל פוטנציאל רב  להפחתה משמעותית של אי הוודאות האופפת את המנהל במסגרת תפקידו. על כל מנהל עסק, קטן בינוני או גדול, לנהל מערכת תזרים מזומנים ולהעלות בכך את רמת הוודאות בו הוא פועל.

 

 


אודות מחבר המאמר

אופק בר השקעות בע"מ

ייעוץ עסקי וניהול תזרים מזומנים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.