אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

טיפולי שיניים לילדים - לא נורא בכלל

 

מודעות לבריאות השן

הגברת המודעות לבריאות השן של ילדים, למן הרגע בו בקעו השיניים הראשונות, הובילה לכך שכל הנושא של טיפולי שיניים לילדים הפך להיות חלק טבעי מאד של השמירה על בריאות הילד. ככל שהמודעות וההקפדה בתחום הפכו להיות גדולות יותר כך הטיפולים התמקדו בעיקר במניעה ובשימור וקטן מאד הצורך בטיפולי שיניים יקרים וכואבים. התחום של טיפולי שיניים לילדים מורכב למעשה מכמה עולמות טיפול.

תחום השיניים

לעולם לא מוקדם מדי להתחיל לצחצח שיניים, בעזרת מברשת שיניים המתאימה בגודלה לגיל הילד ובעזרת משחת שיניים ובה פלואוריד, בין פעמיים לשלוש ביום. רצוי לבצע ביקור במרפאת שיניים לצורך טיפול אצל שיננית שתנקה את החריצים תאטום אותם לשם מניעת כניסתם של חיידקי העששת, תמרח שכבת פלואוריד יפה ותסביר לכם על תחזוקה שוטפת ושימוש בחוט דנטאלי. רצוי ביקור ראשון בטווח גילאי הגן. יש להקפיד על כך מדי חצי שנה.   

תחום מבנה הפה והלסת

מבלי להיכנס מדי למורכבות התחום אדבר לדוגמא על השימוש ברסן, מכשיר שנועד, בין היתר, לעכב גדילה של הלסת העליונה ולאפשר תיקון לסת בולטת. בנוסף לדחיקת השיניים האחוריות בלסת העליונה לאחור וכך פינוי מקום לפיזור שיניים צפופות או דחיקת שיניים בולטות לאחור, חזרה למקומן הטבעי. רסן ראש נועד למשיכה לאחור ולמעלה ורסן צוואר מיועד למשיכה לאחור ולמטה.

טיפולי שיניים לילדים - התחום הרגשי

אצל רופא שיניים לילדים מהווה התחום הרגשי את החלק החשוב והמשמעותי ביותר מאחר ואם הילד המגיע לטיפול נמצא במצוקה ואינו מסוגל לשתף פעולה, טיפול השיניים לא יתקיים והמצב אף עלול להתדרדר ולהסתבך מבחינת דנטאלית עקב הזנחה שמקורה בפחד מפני הטיפול, כאמור. הילד מושפע רבות מהתגובות של הוריו, שלעיתים נושאים אצלם חרדות גדולות מטיפולי שיניים לא מוצלחים עוד מימי הילדות, מושפע גם מהלחץ שהם מעבירים לו עקב חוסר האונים שלהם לנוכח סבלו ומתוך התרשמות שלו וקשייו מכל ההתחום הזר והלא מוכר העומד בפניו. ניתן להוריד את רמת החרדה של הילד במספר דרכים: ראשית, כדאי ויש לשתף את ההורים בחלק שלהם בתהליך. יש להקפיד להגיע אל רופא שיניים מומחה בטיפול בילדים משום שהוא מומחה בין השאר גם בהבנת מצוקת הילד והדרכים הנכונות לטפל בה. יש לבקש מההורים להכין את הילד לקראת הטיפול אך לא הכנה רחבה מדי ולא לעסוק בתחום הטיפול הרפואי (שאותו יש להשאיר למיומנויות התקשורת אותן רכש הרופא המומחה לטיפול בילדים).

הכנה לביקור ולטיפול אצל רופא שיניים לילדים

כחלק מן ההכנות לביקור ניתן להיעזר במשחקי תפקידים, בציור ציורים ועוד, כל מה שיקל על הילד להוריד את רמת החרדה שלו מן הטיפול. מוטב שהילד יביא עמו למרפאה דובי או כל חפץ האהוב עליו ושיהיה נוכח עמו בשעת מצוקה. על ההורים לתמוך בילדם ולבטח לא לכעוס עליו. מצד שני עליהם להיות עקביים ואיתנים בדעתם על מנת שטיפול השיניים הנדרש יתבצע במלואו. מסר עקבי יספק לילד תחושת בטחון של הכרח והתגברות על החששות. במקרים שכל הדברים האלה לא עוזרים, ניתן להיעזר בגז צחוק שהוא חומר מטשטש שנלקח בנשימה דרך מסכה קטנה. הילד יחוש הקלה גדולה, הטיפול ייראה לו מהיר יותר, הכרתו תישמר כך שיוכל להיות בקשר מלא עם הרופא שיסביר לו תהליכים ופרוצדורות בהתאם לגילו והבנתו. כך נגרום לכך שגם הטיפול הבא לא ייראה נורא כלל וכלל.

 


אודות מחבר המאמר

 

"מייקי-דנט" היא מרפאת שיניים ייחודית שבה ניתן לקבל טיפולי שיניים לילדים ולנוער, הדרכה למניעת עששת, לבצע יישור שיניים לילדים, לטפל בגז צחוק ועוד.

כתובתנו:  רח' יסמין 125 מבשרת ציון

טל:  077-9180040

אימייל:  mykid.dent@gmail.com

אתר אינטרנט:  http://my-kid-dent.co.il  

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.