אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

דמיון מודרך NLP- הפרעות אכילה והטיפול בהן

הפרעת האכילה, היא בעיה רווחת מאוד במדינות המערב, וככל שהזמן עובר והחשיפה למותגים ודמויות נערצות שונות, גוברות כך גוברת הבעיה ונוצרת בקרב בני נוער רבים בגילאים שונים ומשני המינים.

בעבר, הפרעות האכילה, השמנת היתר ותת משקל, נחשבו כגורמים גנטיים וכמעט בלתי תלויים. גישה זו טענה, כי אין לנו שליטה יתרה על משקל ומראה גופנו.

כיום, אנו עם עליית המודעות בתחום המשקל העודף ותת  המשקל ידוע לכולנו, שכל אחד יכול לשלוט על משקל גופו, רק אם יקבל החלטה כזו. נשאלת השאלה, מדוע אין אנו יכולים לאכול רק את כמות המזון לה גופנו זקוק? מדוע אנחנו חייבים לסבול כל כך מהשלכות ההשמנה, ולסבול מתסכולים עקב הקושי בירידה במשקל?

 

לאחר מחקרים רבים, התברר שמבנה הגוף אכן גנטי, אך מושפע מאוד מהמזונות ומכמויות המזון אותו אנו צורכים, וכי הרגלי האכילה שלנו, תלויים מאוד במצב רוחנו ובמצב הנפשי שלנו, בתקופות השונות בחיינו, על ידי אכילת יתר או הגבלת היתרה.

למרות שאכילה מרובה היא התנהגות שלילית, יש מאחוריה כוונה חיובית, והיא הצורך והשאיפה שלנו לפצות את עצמנו, במיוחד בעקבות תקריות שליליות, ויתכן, וזוהי הדרך הקלה, הנוחה והזמינה ביותר שאנו מכירים, למרות שהמחיר והתוצאה העומדת בצידה, אינה חיובית כלל.

למרות שאנו מודעים לכך ולפעמים גם לא מודעים לכך, אנו בוחרים באכילה כדרך האופטימאלית לפצות את עצמנו במצבים שונים.

כאשר אנו מבינים כי יש בעיה ועלינו במשקל, אנו מנסים דיאטות שונות המשלבות ספורט ולפעמים כאלה שאינן משלבות ספורט. במקרה הטוב, אנו עושים דיאטה באמצעות אכילה מאוזנת ובריאה, במקרים אחרים, אנו נוטים לבחור בדיאטה אשר גובלת, ולפעמים גם מגיעה להרעבה עצמית. דיאטות כאלה, בדרך כלל מחזיקות מעמד זמן קצר מאוד, במקרה הטוב. במקרה הפחות הטוב, האדם מגיע למצבים של מחלות ואפילו מוות.

 

שיטת ה-NLP גורסת, כי כל עוד איננו מטפלים בשורש הבעיה ומגלים את הסיבות שהביאו אותנו למצב של משקל יתר, הדיאטות השונות שנעשה אולי יעמדו במבחן התוצאה, אך לא יעמדו במבחן הזמן וההתמדה, כמו שהיו מוכיחות את עצמן, אם לפני התחלת הדיאטה, היינו מאבחנים את הבעיה.

 

תחום זה משול לכל מחלה אחרת בה לוקה או עשוי ללקות אדם. כאשר אדם חולה או חושד במחלה מסוימת המקננת בגופו, הוא הולך אל הרופא, הרופא מאבחן את המחלה ורק לאחר מכן נותן או מחליט על הטיפול לו זקוק החולה, ולא להיפך. זה דומה מאוד לדיאטה, וכי כיצד ניתן לטפל בבעיה גופנית או נפשית עוד לפני שאובחנה?

 

באמצעות שיטת ה'-NLP אנו מאמנים את מוחנו ומאבחנים את הבעיה והסיבה לכך שאנו עולים במשקל וסובלים מבעית משקל היתר או בעיית  תת- המשקל. שיטה זו, מעניקה לאדם הלומד או מטופל על ידה, את התובנה לגבי ההסתכלות האישית שלו על החיים וההתמודדות הנפשית שלו, עם בעיות ותקריות שליליות, ועוזרת לו למצוא לעצמו סיפוקים ופיצויים חיוביים באמת, שאינם יכולים להזיק לבריאותו.

 

לסיכום, חשוב מאוד לאבחן את סיבת ההשמנה ואי היכולת לרדת במשקל או לחילופין אי יכולת בעמידה באורח חיים מסוים והחזרה למשקל העודף. טיפול באמצעות שיטת ה NLP ,  באמצעות שיטות דמיון מודרך, יעזרו לכם לא רק לרדת במשקל ולהיות מרוצים ממנו, אלא גם לשמור עליו, כחלק מאורח חיים תקין ולא כעונש.


אודות מחבר המאמר

רוצים לדעת עוד על NLP ודמיון מודרך? כנסו לאתר מכללת רטר או המעגל של המעללה בגוגל+

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.