אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מתנות לראש השנה

מתנות לראש השנה הן המתנות החשובות ביותר שאי פעם נקבל, השאלה שמככבת מעל הראש היא מה צריך יותר מאשר תחילת שנה חדשה, כזו שבה אנו יכולים להתחיל מחדש. לפתוח דף חדש עם עצמנו, עם העולם ועם היקרים לנו.

אולם בשנים האחרונות חלה עלייה חדה וניכרת בקניית מתנות לראש השנה, יכול להיות שקניית המתנות לראש השנה עלו בכזו צורה דרסטית היא בשל הניסיון של התרבות הישראלית להתחקות אחר התרבות האמריקאית הקפיטליסטית. כך או כך מה שבטוח הוא שבימינו אי אפשר להגיע לערב ראש השנה ללא מתנות לראש השנה.

חלק עיקרי מן המתנות כמובן הולך אל המארחים, המתנות לראש השנה שלהם נקנות על מנת להראות להם את החשיבות ואת הוקרת התודה שהאורחים מסבים על האירוח שלהם. אולם לא רק המארחים נוטים לקבל מתנות. גם חברים, משפחה ועוד מקבלים מתנות לראש השנה.

קיום ישנו היצע ושפע אדיר הן בקניונים, בחנויות הרחוב וגם באינטרנט של מתנות לראש השנה שניתן לרכוש. המתנות לרוב נקנות האולם בקניונים, ספרים, חולצות ומיני טובין שאנשים ממהרים לרכוש כמתנות לראש השנה לפני ערב החג.

אף אחד לא רוצה להגיע לערב ראש השנה בידיים ריקות, ללא מתנות לראש השנה. החשיבות של המתנות לראש השנה עלתה פי כמה כאמור בשנים האחרונות. וכיום לא ניתן למצוא אדם אחד אשר לא קונה ומקבל מתנות לראש השנה.

כולנו אוהבים לקבל מתנות ומה יותר טוב מאשר לקבל את השנה החדשה עם מתנה חדשה, יכול להיות שזה חלק ממנהג עתיק יומין בו היו משאירים מעשר או תשורות במזבח בעת העלייה לרגל לכבוד חג זה.

אין ספק שכיום בתרבות המערבית המתנות מחליפות את התשורות ואת המתנות שהיו משאירים בעבר במזבחות. מעניין לראות את השינויים הללו ואת התפתחות התרבות היהודית נוכח התרבות המערבית ובייחוד בשנות ה-2000. כך או כך שיהיה לכולנו חג שמח ורווי מתנות נפלאות.


אודות מחבר המאמר

שלום, שמי אביתר ואני חובב כתיבת מאמרים.

 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.