אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

האם ניתן להרים חזה עם שתלים?

 

לא פעם מגיעות מטופלות למרפאה המעוניינות להחדיר שתלי סיליקון לשדיהן לצורך הרמת חזה. האם ניתן להרים חזה עם שתלים או ששתלים מיועדים רק להגדלה? דר' ערן חדד, מומחה לכירוגיה פלסטית ואסתטית מהמרכז הרפואי "אסף הרופא" עושה קצת סדר.

מהי בעצם צניחה של השד?

צניחה של שד נובעת ממעטפת שד (עור) הגדולה יחסית לנפח השד. הדבר גורם לכך שהמרחקים בין אזור עצם החזה (בצוואר) לפטמה, ובין הפטמה לקפל התת שדי גדלים, עובדה הגורמת למראה שד נמוך יחסית.

כיצד שתל הסיליקון משנה את מראה השד?

שתלי סיליקון מעלים את נפח השד ומבליטים אותו. הם אינם משנים את המרחק בין הפטמה לעצם החזה ולכן לא מרימים את השד בשום צורה שהיא. ההיפך הוא הנכון, שתל סיליקון מעלה את משקל השד ומותח את העור. כתוצאה מכך, השד יצנח באופן משמעותי יותר בטווח הארוך.

אז מדוע מטופלות מעוניינות להרים את השד באמצעות החדרת שתלים?  

ישנה תפיסה שהבלטת השד באמצעות השתל תגרום לפטמה לבלוט יותר ולא ליפול, עקב התמיכה מתחת. בפועל, הפטמה בולטת יותר אך אינה מתרוממת והמרחק בינה לבין עצם החזה איננו מתקצר.

אז מה כדאי לעשות כאשר יש צניחה של השדיים?

כאשר קיימת צניחה והמטופלת מעוניינת לשמר את הנפח הקיים של השד יש לבצע הרמת חזה. כאשר המטופלת מעוניינת לטפל בצניחה ואף להגדיל את החזה יש לבצע הרמה משולבת עם הגדלת חזה.

מדוע נרתעות חלק מהנשים מהרמה ומעוניינות בהגדלה בלבד כשקיימת צניחה?

בד"כ בגלל הצלקות. צלקת לאחר ניתוח הגדלת חזה הינה קצרה וממוקמת בקפל התת שדי בד"כ או מסביב לעטרה. לעומת זאת, צלקות לאחר הרמת חזה הינן היקפיות סביב העטרה בנוסף לצקת אורכית מהעטרה לכוון הקפל התת שדי. נוסף על כך, משך ניתוח הרמת חזה מעט ארוך יותר. אין הבדל גדול בין שני סוגי הניתוחים בכל מה שקשור לכאב 

למי תציע בכל זאת שתלים?

כמובן ששתלים מיועדים בראש ובראשונה להגדלת שדיים. ישנן מטופלות בהן קיימת התרוקנות של השד, יותר מאשר צניחה שלו. במקרים אלה, בהם הצניחה מינימאלית, המרחקים בין הפטמה לעצם החזה וכן בין הפטמה לקפל התת שדי גבוהים במעט מהנורמאלי. מטופלות אלה יכולות להנות מהחדרת שתלים ללא הרמה כלשהי כיון שאין עודף מעטפת אלא שד מרוקן אשר יש למלא אותו. מילוי הנפח באזור השד שמעל הפטמה, נותן תחושה של הרמה, אך אין למעשה מדובר בהרמת חזה כי אם בתוספת נפח.  


אודות מחבר המאמר

הכותב הינו דר' ערן חדד, רופא בכיר ומומחה בכירורגיה פלסטית ואסטתית במרכז הרפואי אסף הרופא.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.