אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הסרת שיער בקרני אור - מי יכול להתחיל בטיפול ולמי אסור

 

הסרת שיער באמצעות קרני אור ( לייזר, אינפרא אדום ו- IPL ) הפכה עם השנים לנפוצה ושכיחה ביותר בקרב כל חלקי האוכלוסייה. הסיבה העיקרית לכך היא שכמעט כולם יכולים לבצע טיפול כזה על גופם. יחד עם זאת, ישנם כמה מקרים בהם לא מומלץ ואף קיים סיכון בעת שימוש במכשור אשר מבוסס על קרני אור.

לכן, חשוב מאוד בטרם תחילת טיפול הסרת שיער ליידע את המכון או המרפאה במצבכם הרפואי. לאלו מכם אשר מעדיפים שימוש במכשירים ביתיים מומלץ להתייעץ עם רופא העור שלכם. חשוב לשים לב לכמה דברים. נשים אשר מתחילות את הטיפול צריכות לזכור כי בעת ההיריון הטיפולים אסורים. קרני לייזר או אינפרא אדום עלולים לגרום לפיגמנטציה של העור ועלולות להשפיע על עור התינוק. לאלו מכם אשר סובלים מהפרעות הורמונאליות בעיקר בגיל צעיר או בגיל מבוגר קיים חשש לפגיעה בצמיחתה התקינה של השערה. כמו כן, לא מומלץ טיפול בקרני אור לאלו מכם אשר סובלים ממחלות עור שונות. מחלות כרוניות כגון פסוריאזיס, הרפס, וויטליגו עלולות להשפיע על מהלך הטיפול ולגרום לסיבוכים בעור. לבעלי קעקועים או צלקות באזור הטיפול המיועד, מומלץ לשקול טיפול באזור המסוים. בעלי עור שזוף מדי יתקשו להשיג תוצאות יעילות, לכן מומלץ במהלך הטיפול לא להיחשף רבות לשמש ולבצע את הטיפולים בחורף. נטילת תרופות לא אמורה להפריע באופן כללי לטיפול בקרני אור על גופכם, יחד עם זאת צריך לדווח על כל התרופות אותן אתם נוטלים בטרם תחילת הטיפולים ( קיימים מספר תרופות אשר יכולות לגרום נזק בעת חשיפה לקרני האור ). לאלו מכם אשר צבע עורם כהה משמעותית יותר מצבע שיערם לא מומלץ להתחיל בטיפולי בקרני אור מחשש לשריפה של העור בטרם שריפה של השערה עצמה.

לסיכום, הסרת שיער בקרני אור היא ברוב המקרים דרך בטוחה ביותר על מנת להסיר שיער ביעילות ולצמיתות. למרות זאת, יש לבצע ייעוץ רפואי מקדים אצל רופא  ואצל המקום בו אתם מתכוונים להיות מטופלים על מנת להימנע ממקרים של מבוכה וחוסר נוחות במקרה הטוב ומנזק גופני מששי במקרים גרועים יותר.


אודות מחבר המאמר

נכתב ע"י אורן לוי מומיה בתחום הסרת שיער והסרת שיער בלייזר

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.