אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מהפכה בעולם המחשוב – מחשוב בענן הדור הבא

 

מתקופה לתקופה גובר הביקוש בשירותי מחשוב, אם זה גיבויי מרחוק או תוכנות היושבות בענן ואפילו יש כיום נקודות שבהם אתה יכול להיכנס למחשב שיושב בענן בצורה מלאה הכולל את כל האופציות של מערכת ההפעלה הביתית.

מחשוב ענן נהיה תחום מאוד פופולארי ומביא כנראה למהפכה בעולם המחשוב, לא עוד ברזלים שצריך להחזיק בעסק. הכל יושב בענן ואפשר לגשת  לנתונים מכל נקודה בעולם. האופציה הזאת נותנת לנו מודלים חדשים של תמחור, סוגי עבודה שונים ודרכי העסקה שלא היו כמותה.

לדוגמה: בעל עסק אשר צריך עובדים אבל הוא לא מוכן להשקיע כעת במשרדים ולפתח מקומות פיזיים על מנת להביא עובדים, הוא מוציא את העבודה החוצה ובעזרת כלים של מחשוב ענן הוא מספק להם נתונים ומעברים להם עבודות ללא צורך במשרדים, מה שנותן את הגמישות של השעות עבודה החופש ליצירת זמן ועוד.

מהו בעצם מחשוב ענן?

מחשוב ענן זוהי תפיסה חדשה של שירותי מחשוב. אם בעבר הלא רחוק היה נהוג לפתוח עמדות מחשב ולכל מחשב לספק את החומרה והתוכנות שהוא צריך הרי בעזרת התפיסה של מחשוב ענן יוכל כעת בעל עסק לפתוח עמדה אחת או שתיים ולקשר אליה את כל שאר העובדים שיעבדו דרך נקודה אחת. התפיסה הזאת הביאה משמעותית אפשרות לייעל את המשק בתחום ונותנת את ההזדמנות לכל עסק להצליח.

חסכון בעלויות תחזוקה ובעלויות תשתית כבר אינן לקוחות בחשבון מכיוון שהן לא קיימות, עסק הזקוק לשירותי מחשוב פונה לחברה המספקת שירותי מחשוב בענן ולפי הצרכים של העסק היא בונה תוכנית או חבילה אשר תתאים לו בול.

מה שקורה בפועל זה דבר מאוד פשוט, ישנה חוות שרתים השייכת לחברה, בכל חוות שרתים ישנם תאים כל תא בעצם הוא לקוח אשר לו יש את התא הפרטי שלו, ובתוך התא הזה הוא מארגן ועובד. אל התא הזה יכולים להתחבר העובדים ולעבוד ישירות על אותו קובץ או על אותם תוכנות אשר מתעדכנות און ליין.

תוכנות בענן

לא רק החומרה עצמה בענן אלא גם התוכנות, על מנת שתהיה אפשרות גישה להרבה משתמשים מספקת החברה גם לפי הצרכים את התכונות בענן ועוזרות לארגון להתקיים. לדוגמה תוכנה לניהול לקוחות אשר יושבת בענן יכולה לשמש ככלי עזר מאוד גדול לכל איש מכירות הנמצא כרגע בדרכים. בעזרת אפליקציה או מחשב נייד הוא יכול להתחבר ולענן ולהתעדכן במהירות על הנתונים של הלקוח העתידי.

לא רק זה גם כל תוכנות המיילים והשיתוף קבצים כבר נמצאות על הענן ובלחיצת כפתור אחת אפשר לגשת לכל קובץ מעודכן.

 


אודות מחבר המאמר

מחשוב ענן

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.