אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מובילים: טיפים לבחירה נכונה

כבר עשרות שנים אני עוסק בשילוח בינלאומי - גם במסגרת עבודתי כשכיר וגם שנים רבות לאחר מכן, כעצמאי. אשמח לחלוק עימכם כמה מהדברים שלמדתי, במהלך השנים. מכל הטיפים והעצות, אין ספק כי הטיפ החשוב ביותר בהתקשרות עם חברת מובילים בינלאומית, הוא פרוצדורה נכונה של בחירת החברה המתאימה.

אילו סוגי חברות שילוח קיימות בשוק? יש חברות שעוסקות רק במשלוחים פשוטים, סטנדרטיים. יש חברות, שעוסקות גם במשלוחים מורכבים/מסובכים (מטענים ייחודיים, מורכבות לוגיסטית, הנדסית, בטיחותית וכו'). יש חברות שמתמחות רק במשלוחים אוויריים, אחרות מתמחות רק במשלוחים ימיים ויש חברות שמתמחות בשניהם. יש חברות שמתמחות גם במשלוחים יבשתיים - לדוגמה, בתוך ארה"ב, בתוך אירופה ועוד. בדרך כלל, לחברות השילוח הגדולות יש גם מחלקת עמילות מכס. לעיתים, לחברות שילוח קטנות אין מחלקות עמילות מכס - ואז הן נאלצות לקנות שירות זה, לפעמים ביוקר. במקרים כאלו, עמיל המכס שלהם אינו מוכר לנו ולכן איננו מסוגלים לבדוק עליו. בדרך כלל, חברות הובלה ימית גדולות מתאימות יותר ללקוחות גדולים. במקרים רבים, הן אינן באמת מעוניינות בלקוחות קטנים, שלפעמים יכולים להיות פרובלמאטיים לחברת מובילים ובדרך כלל דורשים טיפול אישי ומידי. מה הבעייתיות בבחירת חברה קטנה? ברוב המקרים, ללקוחות קטנים מתאימות חברות הובלה ימית קטנות ובינוניות. במקרים כאלו, החברות מסוגלות להעמיד איש קשר אחד מול הלקוח, שייתן לו מענה בכל הנושאים הנדרשים. דבר זה אינו אפשרי בחברות הגדולות - שבהן יש מומחה ספציפי, לכל נושא (כגון שילוח ימי, שילוח אווירי, שילוח מסובך, שילוח יבשתי וכו'). אך הבעיה היא, שלפעמים נופלים על חברה ללא ההתמחות הנדרשת, או על חברה לא יעילה - ולכן, יקרה מידי. הפרובלמאטיקה נובעת מכך שייקח זמן רב ללקוח לאבחן כי הוא למעשה הסתבך ונתקע עם חברה שלא מתאימה לצרכיו - זאת מכיוון שנושא השילוח הבינלאומי והשלכותיו אינם פשוטים כלל וכלל לאיש הפשוט ברחוב. מדוע כדאי להיות חשדניים? כאשר מבקשים הצעת מחיר מחברת הובלה ימית, אתם חייבים לוודא כי הצעת המחיר כוללת ה-כ-ל. חשוב שתוודאו, כי כל פריטי ההצעה יוצגו בצורה שקופה וברורה, כדי שיהיה אפשר להשוות בין הצעות שונות. למה כדאי לבקש כמה הצעות מחיר מחברות שונות? אתם חייבים לקחת לפחות שתיים-שלוש הצעות מחיר ולהשוות אותן על אותו בסיס, כדי לקבל את ההצעה האטרקטיבית ביותר. דבר זה לפעמים קשה עד בלתי אפשרי, מכיוון שבענף זה נהוג לערפל את הצעות המחיר.

 

נכתב בשיתוף עם: http://tdy-moving.co.il/

אודות מחבר המאמר

אביב יועצים ייעוץ שיווקי קידום בגוגל

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.