אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מובילים: אילו סכנות אורבות לחברות שילוח בים?

חברות שילוח ימי מציעות סל שירותים, הכולל מובילים עד הבית (או למשרד) והעברה של משלוח ימי ממקום אחד של העולם למקום אחר. בעזרת חברות אלו, תהליך הלוגיסטיקה הופך לקל ופשוט: מובילים מטעם החברה יגיעו עד לביתכם, יארזו את החפצים שלכם באופן מקצועי, כדי להגן עליהם במהלך ההעברה. לאחר מכן, אותם מובילים יקחו את החפצים הארוזים לספינה עצמה. הספינה תצא ליעדה ותגיע לנמל היעד, לאחר זמן מה. נציג מטעם חברת השילוח ישחרר את הסחורה במהירות ויעביר אותה לחברת המשלוחים היבשתית. מובילים מטעם חברה זו ידאגו להביא את הסחורה ממש עד דלת היעד.

אך למרות הניסיון רב, המקצועיות והשירות האדיב של חברות שילוח, עדיין יש כמה סיכונים במסע הימי, שעלולים לאיים על המשלוח שלכם. התקפות מצד פיראטים חברות הובלה ימית סופגות אובדן כבד כתוצאה מהתקפות של פיראטים במקומות שונים בעולם, שגונבים את הסחורה. במקרים גרועים יותר, הפיראטים מתקיפים את הספינות, משתלטים עליהן ודורשים סכום כופר עצום, בתמורה לשחרורן. מסיבות אלו, סחורות שאמורות לעבור בטריטוריה ימית בעייתית, מבוטחות היטב כנגד שוד, גניבה וכו'.

מזג אוויר קשה יש לא מעט אזורים בעיתיים מבחינת מזג האוויר ומים. אזורים אלו חשופים לגאות סוערת, כמו גם לסערות. תנאי מזג האוויר הקשים משפיעים על יכולת הניווט של הספינות, העמוסות עד לעייפה בסחורות. כתוצאה מכך, לפעמים הספינות אובדות בים. במקרים אחרים, עוברים ימים ארוכים, שבהם המשלוח מתעכב. חלק מהחפצים עשויים להינזק בתהליך הזה. יש מוצרים מסוימים על הספינה שפג תוקפם ונגרמים הפסדים רבים ללקוח. חברת הובלה ימית היא זו שסובלת במיוחד מתנאי מזג אוויר קשים, מכיוון שהיא תיאלץ לשלם ללקוח, שסחורה שלו ניזוקה על הספינה. כאמור, יש מקרים קשים וקיצונים, של ספינות שטבעו וצללו לקרקעית הים. במקרים אלו, הסחורה פשוט אובדת במצולות. חברת ההובלה צריכה לפצות את הלקוחות על המוצרים שאבדו. גם אם אנשי הצוות בספינה הצליחו להינצל מהטביעה, עדיין חברת ההובלה צריכה לשאת בנזקים כבדים. תנאי מזג אוויר קשים עלולים לעלות לחברה באובדן של לקוחות רבים ולאיים על עצם קיומה, למרות שאין זו אשמתה. ראוי לציין, כי במדינות שונות בעולם (בישראל אין זה נפוץ), חברות הובלה ימית סובלות מתחרות צמודה עם חברות שילוח יבשתיות. חברות שילוח העובדות עם רכבות מציעות מחיר אטרקטיבי יותר, מאשר הובלה דרך הים. חברות הובלה ימית אינן יכולות להרשות לעצמן להפחית את המחיר, מאחר וההובלה דרך הים כרוכה ביותר סיכונים מאשר הובלה ברכבת.

 

נכתב בשיתוף עם: http://tdy-moving.co.il/


אודות מחבר המאמר

אביב יועצים ייעוץ שיווקי קידום בגוגל

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.