אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

גירושין: סימנים לכך שהגירושין בפתח ביתך

 

כבר חודשים את מסתובבת עם אותה תחושה מרירה וחמוצה. העניינים בינך לבין בעלך פשוט לא מסתדרים. למרות זאת, את ממשיכה להעמיד פנים שהכל בסדר. כל עו"ד גירושין יוכל לומר לך, כי לא קל להרפות ולהודות: "כן, הנישואין שלי נגמרו." מאידך, כדי שתהיי מודעת לסימנים האלו, שיכולים להתריע כי את ובעלך נמצאים על המסלול המהיר לגירושין.

תקשורת - שנים רבות אני עובד בתור עורך דין גירושין, והסימן הבולט ביותר הוא היעדר תקשורת בין בני הזוג. תקשורת הם מה שמחזיק את מערכת היחסים לאורך זמן. הם אבני הבניין של הנישואים שלך. האם הפסקת לבטוח בבעלך? הפסקת לשתף אותו בפרטים הקטנים של היום שלך? אינך טורחת לשאול אותו איך היה היום שלו, כשהוא חוזר הביתה? כל אלה הם סימנים לכך שהתהום הולכת ומעמיקה והגירושין בפתח.  

העדר חיים משותפים - במידה ואת בעלך מרבים לבלות בנפרד, הדבר עלול להצביע על בעיה. נכון שעצמאות היא עניין בסיסי בחיי הנישואין, אך האם אתם לוקחים את העצמאות שלכם רחוק מידי? האם אתם מתנהגים יותר כמו רווקים מאשר זוג נשוי? שנות עבודה רבות בהן שימשתי עו"ד גירושין, לימדו אותי זאת. ברגע ששני בני הזוג מתחילים להפריד את חייהם - זהו דגל אדום. הדבר מתחיל להיות חמור במיוחד, כאשר שניכם יוצאים בנפרד לפעילויות, מהן נהניתם במשותף בעבר.  

אין פשרות - האם הריבים שלכם תכופים ואינכם מצליחים לתקשר? אין זה סוד, כל עורך דין גירושין יוכל להגיד לכם, כי המפתח לחיי נישואין מוצלחים הוא להתפשר. אם את מתפשרת מעט ובעלך מתפשר מעט - אתם נפגשים באמצע. אבל מה קורה כאשר אינכם מסוגלים למצוא את נקודת האיזון הזו? אם לא תלמדו להתפשר - תיאלצו להקריב את הנישואין שלכם, על מזבח "אני צודק/ת".

היעדר כבוד - בדומה לאמון, הבנה, יכולת להתפשר ותקשורת, גם כבוד הוא חלק משמעותי מחיי הנישואין. במידה ואת מרגישה כי בעלך מזלזל בך, הגיע בהחלט הזמן לדבר עימו על כך ולשמוע את דעתו בעניין. אינך יכולה להמשיך להתעלם מהפגיעה בכבודך.

רק אחד מכם מתאמץ - האם המצב כל כך חמור, עד שאחד מכם פשוט הפסיק לטרוח? הרמת ידיים מתבטאת בחוסר רצון לתקשר, חוסר רצון להגיע לפשרה ולפתור בעיות. זכרו, צריך שניים בשביל טנגו. בעלך לבדו אינו יכול להציל את הנישואים, ללא עזרתך ולהפך. במידה ואחד מכם פשוט הפסיק לנסות, יתכן שגם הצד השני צריך להרים ידיים ולפנות אל עורך דין גירושין.

את מרגישה מחנק - אם לעיתים קרובות מידי את מרגישה חנוקה וחולמת על עצמאות וחופש, יתכן שאת פשוט תקועה בסיטואציה שאינה מתאימה לך. עלייך להתייעץ עם עורך דין גירושין.

 

נכתב בשיתוף עם: יעקב בלס, עו"ד גירושין


אודות מחבר המאמר

מוגש בחסות שרונה בן זאב עו"ד לענייני משפחה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.