אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

משכנתא לזכאים של משרד השיכון

 

בחברה הישראלית, נהוג לרכוש את הדירה שבה מתגוררים ולא לשכור במשך מרבית תקופת החיים. הדבר נובע מכך שבישראל, בניגוד למדינות רבות אחרות, לא משתלם לשכור דירה לעומת קנייתה. האמצעי המרכזי שמאפשר לרבים לרכז את סכום הכסף הדרוש לקניית דירה הוא המשכנתא. מדובר בהלוואה גדולה וארוכת טווח לקניית נכס, אשר משועבד כבטחון להחזר ההלוואה. אם עשיתם את ההחלטה הגדולה לרכוש דירה, במרבית המקרים תצטרכו משכנתא כדי להשלים את סכום הכסף לרכישתה. לכן, חשוב לדעת מהם תנאי הסף כדי להיות מאושר לקבלת משכנתאות, וכן מהם הפרמטרים שיכולים לזכות במשכנתא בתנאים מועדפים.   

 

תנאי בסיס לקבלת משכנתא

משכנתא היא הלוואה שניתנת ללקוחות על ידי הבנק. מכיוון שהבנק מרוויח מהריבית, יש לו יש אינטרס ברור לתת הלוואות למבקשים אותן. אם זאת, הבנק מעוניין לוודא את יכולת ההחזרה של הלווה לפני שיאשר עבורו את ההלוואה. כאשר מדובר במשכנתא, הלוואה בסכומים גבוהים ולתקופה ארוכה, הבנק יקפיד על הנושא במיוחד. על כן, ישנם פרמטרים בסיסים להם תדרשו כדי להיות זכאים למשכנתא. הלווה צריך להוכיח יכולת החזר חודשית בסכום שנקבע במשכנתא. הדבר נעשה על ידי הצגת תלושי שכר של כלל המשפחה, אשר צריכים להיות בסכום כולל העולה על פי שלושה מסכום ההחזר החודשי. בנוסף לכך, הלווה נדרש להציג ערבים לחוב אליהם הבנק יפנה, אם הלווה לא יוכל לשלם את החזר החודשי.

זכאות למשכנתא בתנאים מועדפים

ללא עמידה בתנאי הבסיס למשכנתא, הבנק לא יאמין שביכולתכם להחזיר את ההלוואה ולכן יאשר אותה. אם זאת, ישנם פתרונות נוספים, כגון משכנתא בתנאים מועדפים מאת משרד הבינוי והשיכון שנקראת משכנתא לזכאים. גוף זה מעוניין לעזור לאוכלוסיות מסוימות ברכישת הדירה. לרוב מדובר באנשים שיתקשו יותר מהרגיל בהשגת מימון לרכישת דירה כמו זוגות צעירים, עולים חדשים, משפחות חד הוריות, אנשים במצב מצוקה כלכלי או חולים במחלה כרונית. אם זאת, ישנן אוכלוסיות רגילות שיכולות לקבל זכאות כגון רווקים מעל גיל 30, בני מגזרים מסוימים ועוד. הזכאים למשכנתא מקבלים הלוואה ממשרד השיכון והבינוי בתנאים משופרים, כמו ריבית מועדפת, היעדר קנסות, פטור מפתיחת תיק, והטבות כלכלית נוספות. משכנתא זו מאפשרת לזכאים לקחת הלוואה מצומצמת יותר מהבנק ולחסוך באופן כללי.


אודות מחבר המאמר

מאיר וידר,

מנכ"ל וידר משכנתאות

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.