אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

בשורה למחפשי הדירות: מידע נדלן אמין בתנאי חוסר וודאות

הבעיה הגדולה ביותר איתה התמודדו עד לא מזמן מחפשי דירות בישראל ומחפשי דירה בירושלים היא המחסור החמור במידע נדלן אמין ואיכותי. את המצב הציל מאגר המידע של רשות המסים. מה זה בכלל?

עד לא מזמן המידע האמין ביותר שיכולנו לקבל הוא של משווקי נדלן בעלי אינטרס, אבל  לפני כשנה, במהלך מבריק השיקה רשות המסים את מאגר המידע של רשות המסים, המספק כיום את מרבית מידע הנדלן שצריך רוכש הדירה הפוטנציאלי.

הצגת פתרון למידע נדלן זמין

המאגר מאפשר לרוכש הדירה כח רב בבואו לרכוש דירה מיד שניה או דירה מיד ראשונה. עד הופעות מקור זה, המספק מידע נדלן אמין ואיכותי, הסתמך הרוכש רק על דיווחי העסקאות אותן סגרו המתווכים ועל מחירי השיווק של חברות הבנייה ויזמיות הנדל"ן השונות.

כיום המצב שונה לגמרי עד שלא מזמן אמר אחד הקבלנים של ירושלים כי מאגר המידע של רשות המסים הוא כמו "תמונת רנטגן שמקבל הלקוח על הקבלן". דימוי אמנם קצת מוזר, אך משקף את תחושתם של הקבלנים.

מידע נדלן זמין – אליה וקוץ בה

מצד אחד מאגר המידע הביא לירידת העמימות ולוודאות רבה יותר ללקוח אבל שחק את רווחיות הקבלנים בכ-3%. זאת מהסיבה הפשוטה, כי מרגע שהקבלן עשה הנחה ללקוח אחד עם תחילת השיווק של הפרוייקט, ולרב הקבלנים עושים זאת, הלקוחות הבאים לא יהיו מוכנים לשלם יותר (או שיהיו מוכנים לשלם מעט מאוד מעל למה ששילמו הלקוחות הקודמים).

מידע נדלן זמין זה, גרם לכאב ראש לא קטן לקבלנים. זאת מכיוון שהלקוחות שראו את ההנחה, אותה קיבלו הרוכשים הראשונים, רוצים הנחה זהה אבל הם לא יכולים לקבל אותה מכיוון שמאז, ההנחה אותה קיבלו הרוכשים הראשונים, הקבלן שילם סכומים אלו ואחרים בעבור ריבית לבנק ואותם הוא חייב לגלם בתוך המחיר הסופי ללקוח.

הלקוח שלא מסוגל להבין את מבנה העלויות של הקבלן מסרב לרב לקבל טענה זו ומתעקש על המחיר המוזל אותו קיבלו הרוכשים הראשונים. עובדה זו מביאה לתקיעת עסקאות נדלן רבות.


אודות מחבר המאמר

קבוצת הרוכשים הירושלמית - דירה בירושלים למשפחות הצעירות

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.