אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הוספת גג רעפים לבית פרטי

רעפים הפכו לסוג הגג הנפוץ ביותר בעת בניית בית חדש. כאשר לא מדובר בבנייני מגורים משותפים אלא בבית פרטי, רבים בוחרים לכלול בתוכניות הבניה גם גג רעפים חזק, מושקע ומעוצב היטב, וכך מוסיפים פן חדש לגמרי למראית הבית כיחידה אחת.

חומרים לייצור רעפים

ייצור הרעפים מתרכז כיום בשלושה חומרים מרכזיים: בטון, תרס וצפחה. רעפים מבטון הם הסוג הרצוי והנפוץ ביותר, בעיקר מפני שהרכבתו מדויקת וקלה, והם מאפשרים תכנון של תשתית לארובה ולפתחי אוורור. רעפים העשויים מתרס הם למעשה רעפים שעשויים מחימר שעבר תהליך של שריפה בתנור מיוחד. יתרונם הבולט ביותר הוא מגוון הצבעים שהחומר מציע. רעפי צפחה הם רעפים שעשויים מאבן, ומשמשים בעיקר לתיקונים בגג עקב עמידותם האיתנה בתנאי מזג אוויר קיצוניים. התקנת רעפי צפחה מסובכת יותר מאשר רעפי בטו או תרס, ודורשים הכנה מיוחדת טרם ההתקנה.

יש לציין כי לא משנה באיזה חומר תבחרו – מומלץ לזמן בעל מקצוע (דרך כלל גגן) על-מנת לבדוק ולבחון את שלמות הגג, תקינותו, סריקה לצורך איתור סדקים או רעפים שבורים וכדומה. בדיקה כזו צריכה להתבצע פעם בחמש עשרה שנה, החל מהשלמת הבנייה.  

התקנים לייצור רעפים

התקן הישראלי קובע כי ייצור רעפים במשקל שהוא פי ארבע מהמשקל הכולל של המוטות המרכיבים את הגג. לא ניתן לקבוע מראש את העמידה בתקן זה, כיוון שיש עוד משתנים שיש לקחת בחשבון. ראשית, יש לכלול את משקלם של עמודי ההקשחה כדי לתמוך בגג במצבים קיצוניים של הכבדה במשקלו כמו סופות רעמים או רעידות אדמה. שנית, שלדת הגג חייבת להתחבר ישירות לשלד הבניין, וחיבור זה דורש שימוש בברגים עבים וחזקים. היבטים אלו חייבים להיכלל תחת הכותרת "משקל המוטות", ואז לברר אם משקל הרעפים עומד בתקן.

חומרים לבניית גגות רעפים

כדי לבנות גג רעפים מתחילתו ועד סופו, יש להביא בחשבון את החומרים הבאים – רעפים, חומרי פחחות ואיטום, חומרי בידוד, פרופילים וחתכי פרופילים. הבסיס לבניית גג רעפים כיום הוא בדרך כלל עץ גושני, וגוברת המגמה לייצר קורות עצים שהם במיוחד עבור המטרה הזו, תוך שימוש בעצים שבדרך כלל נועדו לבניית פרגולות ודקים כמו טיק, איפאה ומהגוני.

הצעקה האחרונה

עם עליית המודעות לאיכות הסביבה, קמו להן אפשרויות רבות בנושא הדאגה לסביבה, כאשר אחת מהן היא שילוב של לוחות סולאריים עם בניית הגג. מדובר בתהליך שטומן בחובו רווח כלכלי – ניתן למכור את החשמל לחברת החשמל. הרכבה של לוחות סולאריים נעשית לאחר שהגג עצמו נמצא בשלבי בנייה אחרונים.

הבחירה ברעפים לבניית הגג בבתים חדשים הופכת יותר ויותר לרצויה ומומלצת על ידי אדריכלים ובעלי מקצוע נוספים. קלות ההרכבה, היעילות והיתרונות הופכים את גג הרעפים לפתרון יעיל ואיכותי אשר הופך את הבית למושלם – הן מבחינת עיצוב והן מבחינת איכות. 


אודות מחבר המאמר

Servula היא פלטפורמה ייחודית למקדמי אתרים,  דרכה ניתן לקנות שירותים איכותיים שמתבצעים ידנית על ידי פרילנסרים. אנחנו כותבים תוכן איכותי, מפיצים אותו באתרי מאמרים ולבסוף מחזקים אותו עם סימניות חברתיות (וזו רק דוגמא לשירות אחד).

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.