אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

האם האבטלה מרימה ראש

האם נחזה פיטורים המוניים בתקופה הקרובה?

אם נתייחס לסקר אחרון שנערך בקרב מעסיקים לאחר הטלת הגזרות הכלכליות האחרונות יש מקום לדאגה עמוקה.

הנתונים שהתקבלו מהסקר שנערך מדבר על פיטורים של 30% (העניין הוא שמאחר והסקר לא בוצע ע"פ תקינה סטטיסטית מדויקת אלה נערך בעזרת שאלונים שנשלחו ל מספר רב של מעסיקים אין לראות בנתון שהתקבל נתון מדויק) אבל בהחלט ניתן לראות כאן מגמה.

ושוב אני מסייג את הנתונים שהתקבלו וזאת מאחר והם התקבלו מיד עם היוודע דבר הגזרות הכלכליות ואני מאמין שמנהלים בכירים וזוטרים שנשאלו בשאלון די הטמיעו את הכעס או חוסר הסיפוק של עצמם מהמצב שנותר.

כ-יועץ עסקי אני מכיר את התחושה שכאשר מעלים מיסים, דלק, מס מעסיקים וכיו"ב אין זה רק טבעי הדבר שהמחשבה הראשונה הולכת לכוון הקיצוצים וזאת מחוסר היכולת להתמודד גם כך עם שוק תחרותי, הוצאות גדלות, חוסר יכולת להעלות מחירים, העלאת תקורות  וכמובן ההישרדות העיסקית היום יומית.

למעשה כ-יועץ עסקי אני רואה את האבטלה כבר כאן והיום, לא סתם נתוני התעסוקה בחודשיים האחרונים מראים על אבטלה זוחלת במספרים קטנים אך זו רק הכנה לקראת המבול הגדול. למעשה כול עסק ועסק, כול חברה במשק הישראלי חייבת במידי לעשות "עצירה" ולחשוב מחדש על  המודל העסקי שבנתה או שמתנהלת אתו.

הרבה פרמטרים השתנו בתקופה האחרונה במגזר העסקי, לא הייתה איזו שהיא הקלה למגזר הזה חוץ מקרנות מימון שהעניקו הלוואות כמובן לא במתנה אלה תוך גביית ריביות כאלה ואחרות אשר הגבירות את ההוצאות של כול לווה ולווה. הלוואות אלה נלקחו למימון בעיקר של תזרים המזומנים, מילוי קופת המזומנים המתרוקנת וזאת מאחר והעסק או החברה לא יכולה הייתה לעלות מחירים למוצריה או לשירותים שהיא מספקת. עקב מצב שוק נתון.

יש הרבה היבטים שחברה צריכה לעשות לקחת בחשבון בהתנהלותה, למרות שעליית המיסוי היא לא דרמטית והיא לא יכולה להשפיע בהרבה לכאן ולכאן. אבל שהאקלים כול כך קשה במגזר העסקי וההישרדות הפכה למרכז, אזי חשיבה מחדש של מודלים עסקיים היא כורח המציאות.

יותר ויותר עסקים קטנים כגדולים פונים היום לקבל יועץ עסקי  אני עבדכם הנאמן יושב עם מספר רב של מנהלים, בעלי עסקים, קטנים גדולים מכול מגזרי המשק ומגלה שלכול עסק יש את אותה בעיה, התנהלות, הבנת תזרים המזומנים, ניצול מערך השיווק, שלמעשה לכול אחד יש פתרון התואם  לסוג העסק ומצבו.

אני לא אומר שאין היום עסקים טובים, אבל הזמן והניסיון מראה שעסקים טובים היום הם לא בהכרח עסקים טובים מחר.  


אודות מחבר המאמר

דורון עמית, יועץ עסקי, יועץ שיווק, יועץ עסקי לעסקים קטנים, יועץ עסקי לעסקים במשבר

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.