אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

תוכנת ניהול מלאי למחסנים ולמפעלים

מחסן העסק מכיל את מלאי חומרי הגלם, המוצרים והפריטים של המפעל, וכל בעל מפעל או מחסן מודע לחשיבות, למורכבות ולרגישות הרבה הכרוכה בניהול נכון של מלאי העסק. הדבר דורש בין היתר ניהול מחושב של רמות המלאי הנאותות הנדרשות למפעל המאפשר אספקה שוטפת של חומרי גלם ופריטים, ומצד שני גם רכישה מושכלת של מלאי למחסן שאיננה חורגת מתקציבי החברה. בנוסף לכך, חלק נכבד מן ההוצאות השוטפות של המפעל כרוכות באספקת סחורה וציוד למחסני החברה, ולכן קיימת חשיבות עליונה לביצוע מעקב מדיוק של מלאי המחסן ועלויותיו.

אחד הפתרונות אפקטיביים לניהול מלאי עסק יעיל הינו שימוש במערכת תוכנות לניהול מלאי, אשר מונעות בעיות נפוצות הקשורות בניהול מלאי על ידי מצבת אדם ומאפשרות עבודה יעילה, מדויקת ופשוטה. זאת בזכות מערכת בקרה מלאה על כל מוצר ופריט היוצאים, מונפקים או נכנסים למחסן, המונעת מטעיות אנוש להתרחש. כמו כן, מערכות אלו מסייעות בעמידה בזמני אספקת המוצר ללקוח, חוסכות משאבים רבים לחברה ומייצרות מוניטין של עסק רציני, מקצועי ואמין בקרב הלקוחות.

תוכנות ניהול מלאי מותאמות לצרכי העסק

מכיוון שלכל חברה או מפעל יש מלאי עסק ייחודי, מרבית תוכנות ניהול המלאי של עסקים המוצעות כיום בשוק מותאמות באופן מלא לצרכים הספציפיים של כל ארגון וחברה. יש לציין כי תוכנות אלו מתאימות גם לארגונים ולמפעלים גדולים בעלי מספר מחסנים, הנדרשים בין היתר למערכות של חלקי חילוף. באמצעות התוכנה כל פריט במלאי מתויג במערכת באופן מקיף, הכולל את מספר הפריט, תיאורו, מיקומו במחסן, כמות במלאי, מק"ט וכמויות המינימום והמקסימום של הפריט הנדרשות למפעל. בנוסף לכך, תוכנות אלו מכילות תוכנות אבטחה המותאמות לצרכי המפעל, אשר שומרות על נתוני החברה באופן חסוי ובטוח.

שליטה מלאה של מחלקות הארגון במלאי

תוכנות ניהול אלו לא רק מתאימות את מוצרי המדף של העסק לצרכיו. הן גם דואגות לתיאום לוגיסטי שלם ואחיד בין כל מחלקות החברה, כך שניהול המלאי של העסק מבוצע באופן מבוקר, אינטגראלי ומקצועי. המערכות מעדכנות את נתוני המלאי בזמן אמת וכל שינוי שחל במלאי המפעל מוצג מיידית בכל מחלקות החברה. אי לכך, תוכנות אלו מאפשרות בין היתר:

 

התנהלות פיננסית ולוגיסטית נכונה

התוכנות מסייעות באופן ניכר לניהול פיננסי נכון ויעיל של מלאי החברה. זאת בין היתר בעזרת תוכנה לניהול רכש המאפשרת לקבל מספר הצעות מחיר מספקים שונים ולערוך ביניהם השוואות כדאיות המוצגת כדו"ח או כטבלה גראפית. את הצעות המחיר שמתקבלות ניתן להפוך בלחיצת כפתור להזמנות רכש, וכאשר הסחורה מגיעה למלאי היא נקלטת בעזרת תעודת משלוח ונתוני חשבונית המוזנים לתוך המערכת. לבסוף, מערכת זו גם מסייעת בניהול ספירת מלאי מדויקת ובניתוח ממצאי הספירה.

אודות מחבר המאמר

ComputerGeek

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.