אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מה עושים אחרי תאונת אופנוע

 

לצערנו תאונות דרכים הם עניין שבשגרה במדינת ישראל, וכל ערב בחדשות אנו נאלצים לשמוע על עוד תאונת דרכים עם נפגעים, ולשמוע על הרוגים ופצועים בכבישים. אמנם רוב האזרחים שומרי החוק, שנוהגים בהתאם לחוקים ומקיימים את כל כללי הנהיגה הזהירה מצמצמים את הסיכוי שיהיו מעורבים בתאונת דרכים, אך לעיתים אין מנוס מאלו, על אף שמחקרים שונים הראו, כי הגורם האנושי הוא המרכזי בסיבות לתאונות הדרכים. חשוב מאוד לכולם לדעת מה לעשות במקרה של תאונת דרכים על מנת לא להיות מופתעים כזה קורה.

חקיקה בנושא תאונות דרכים הדבר החשוב ביותר שיש לעשותו במידה והייתם מעורבים בתאונת דרכים בצורה כזאת או אחרת היא להתייעץ עם עורך דין תעבורה ותיק ומנוסה. בעיקרון לפי החוק הישראלי, כל מי שהיה מעורב בתאונת דרכים זכאי לפיצוי כספי, גם במקרה בו תאונת הדרכים נגרמה באשמתו שלו. את הפיצוי מקבלים הנפגעים מחברות הביטוח וזהו תפקידו למעשה של ביטוח הרכב. ביטוח רכב לאופנועים בשל הסיכון הרב הקיים ברכיבה על אופנוע, ובשל חומרת הפציעות הרבה של נפגעי תאונות אופנוע והריבוי של תאונות דרכים קטלניות בהשוואה לנפגעי תאונות רכבים פרטיים, מחירם של פוליסות ביטוח לאופנועים יקר בהרבה מפוליסות ביטוח רכב פרטי בעל ארבעה גלגלים. ישנם אפילו חברות ביטוח שאינם מוכנות לבטח רוכבים על אופנוע. לשם כך הוקמה חברת הפול שהיא תאגיד משותף של חברות הביטוח, על מנת להקל בהוצאות של חברת הביטוח השונות בבואן לבטח אופנוענים.   מה עושים במקרה של תאונת אופנוע הדבר החשוב ביותר הוא להזמין משטרה. לא לנסות לסגור את העניין ללא מעורבות משטרה בכל מקרה שיש בו חשש לפגיעה גופנית. המשטרה היא הסמכות אשר לוקחת עדויות ולאחר מכן תהליך קבלת הפיצוי מחברת הביטוח הוא קל בהרבה. בנוסף לכך חשוב לקחת את פרטי הנהג השני במקרה וזה אפשרי.


אודות מחבר המאמר

אני דוד דגן, כותב מאמרים בנושאים רבים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.