אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

כל המידע המקיף על לימודים לתואר שני

כל מה שרציתם לדעת על לימודי תואר שני:

בעבר אך ורק בני אדם עשירים היו יכולים להרשות עבור עצמם תארים אקדמאיים אבל היום הלימודים האקדמיים הינם נחלת הכלל ואלה שיהיו מוכנים להשקיע יוכלו לרכוש השכלה לתואר ראשון ,תואר שני ואפילו ללימודי דוקטורט. הלימודים לקראת קבלת תואר ראשון נתפסים תנאי התקבלות עקרוני למקומות העבודה אך הלימודים לתואר שני למעשה מתקפדים כמעיין התמחות לכל אלו המחפשים להעמיק את לימודיהם.

בזמנים אלו ניתן ללמוד לתואר שני פחות או יותר בכל תחום, מסלולי התואר השני עשויים להיות במחלקות מדעי הרוח והפילוסופיה, הרפואה, במנה"ע או במדעי הפסיכולוגיה, בסוציאולוגיה, לימודי תקשורת, מקצועות המחשבים למיניהם וכדומה. יש מסלולי לימוד שבעבור להתקבל אליהם תחויבו לסיים לימודים בהם תשלימו את התואר הראשון באותו התחום המבוקש, אם לא למדתם אותו בעבר. משך לימודי ההשלמה לתואר שני דינמי בהתאם לנק"ז שצברתם בלימודיכם לתואר ראשון.

לימודים לתואר שני הינם לימודים מתקדמים של התמחות והתמקצעות בנושאים רבים, חשוב לדעת שלימודי התואר הראשון אינם נדרשים להקביל לתחום הנלמד בתואר השני ובפועל ניתן לרכוש נושא התמקצעות אחרת לגמרי מתחום הלימודים בתואר הראשון.

עם זאת, כדאי לשים לב שישנם תחומים שלא ניתן לעבוד במסגרתם לחלוטין ללא התואר הראשון באותו המקצוע. כך למשל, אדם אינו מסוגל לעבוד בתחום הפסיכולוגיה קלינית מבלי שיש לו השכלה מתאימה בלימודי תואר B.A בשילוב עם לימודים מתקדמים במדעי הפסיכולוגיה. לעומת זאת, כל אחד שיש בתואר ראשון מסויים יכול, בתנאי שבאמת עומד בהצלחה בתנאי הקבלה הנדרשים, להמשיך הלאה ללימודי תואר שני בחינוך, אף אם לא התמקצע בלימודי חינוך והוראה ויש לותעודת הוראה.

אחת מההחלטות המשמעותיות שתאלצו לקבל במועד ההרשמה ללימודי מתקדמים נוגעת לשאלה אם ברצונכם להירשם למסלול מחקרי (מסלול שכולל הכנת והגשת עבודת תזה בסיום הלימודים לתואר שני) או שמא ברצונכם להירשם לתואר שני שאינו מצריך הגשת תזה. יש להשפעה זו הלכות משום שבמידה ותחליטו אחר כך להירשם ללימודי תואר שלישי, לא יש ביכולתכם לעבור ללימודי תואר שלישי אם סיימת תואר שני ולא כתבת את עבודת המחקר במסגרת הלימודים לתואר שני.

שנייה, אז מהם תנאי הקבלה ללימודי תואר שני??

דרישות ההתקבלות למסגרת לימודי תואר ה M.A אינם אחידים ומשתנים ממוסד אקדמי אחד לאחר כאשר בדרך כלל תימצא דרישה לממוצע של לפחות 80 בסיום הלימודים, כמו כן במוסדות אקדמיים אחדים תיתכן גם דרישה אף להמלצות גורמים מהסביבה שלך או ניסיון תעסוקתי ספציפי. לסיכום, לימודי ה M.A נחשבים קלים יחסית משום שהם אורכים רק שנתיים וברוב המקרים מדובר על שיעורים שמועברים בסך הכל פעם או פעמיים בשבוע.


אודות מחבר המאמר

אריאל כהן

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.