אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מדריך לכאבי גב תחתון

 

כאבי גב תחתון הם אחת מהבעיות הרפואיות הנפוצות ביותר, ועפ"י מחקרים שונים שבדקו את הנושא, אחוזים גבוהים באוכלוסייה סובלים מדי פעם מכאבים מסוג זה.

חשוב מאד להבדיל בין כאבים כרוניים אשר פוגעים באופן משמעותי באיכות החיים של הסובלים מהם לבין כאבים בתדירות ובעוצמה נמוכים שניתן לחיות איתם ושאינם מגבילים בצורה משמעותית את איכות החיים. במידה והכאבים הם מהסוג השני רצוי שלא לבצע צילומי רנטגן, CT וכו' - מכיוון שלצילומים האלו יש נזק מצטבר והתועלת שלהם במקרים שאינם מקרים חריפים שפוגעים באיכות החיים – נמוכה. אחרי הכל כ- 90% מהאוכלוסייה סובל מכאבי גב תחתון מדי פעם ורק אחוזים נמוכים מאד עוברים בסופו של דבר טיפול שכולל התערבות כירורגית שלשם ביצועו יש צורך בביצוע של צילומים.

הכאב בגב התחתון נמצא בד"כ באיזור החוליות התחתונות ובמקרים חריפים הוא מוקרן לאיזור העכוז והרגליים. לעתים קרובות הכאב לא מגיע מהדיסקים שבין החוליות אלא מהרקמות שבאיזור: מהשרירים שבאיזור עמוד השדרה, כלי דם, פציעות ברצועות ועוד. לעתים הכאב נובע פשוט מכך שהיציבה אינה טובה והדבר גורם ללחצים.

סיבות נפוצות אחרות שגורמות לבעיות של כאבי גב תחתון הן מתח נפשי, מחלות כמו סרטן באיזור, עבודה גופנית מאומצת אבל לעתים קרובות ישיבה ממושכת בתנוחה שאינה נוחה.

אם אתם סובלים מכאבי גב שאינם חולפים ואשר פוגעים באיכות החיים שלכם יש לפנות לאורטופד אשר יערוך בדיקה שמטרתה לנסות ולאבחן את מקורם של כאבי הגב והשפעתם עליכם ורק במידת הצורך הוא יפנה אתכם לביצוע של צילומים.

לצד הבדיקות הללו ניתן לנסות ולבצע שורה של פעילויות גופניות אשר יכולות לסייע לכם. לעתים קרובות שחייה, התעמלות מתונה, יוגה ואף הליכה איטית ומסודרת יכולה לסייע לשיפור מצבו של הגוף ובהקלה על כאבי גב. אם בעבר היו ממליצים הרופאים על מנוחה של מספר ימים בכל התקף של כאבים, הרי שכיום ההמלצה היא שונה והרופאים ממליצים להמשיך במידת האפשר בפעילות רגילה כל עוד הכאבים נסבלים, ע"מ שהגוף ימשיך להיות פעיל ולא יתנוון. בנוסף, ניתן בהחלט להיעזר בטיפולים של רפואה משלימה - דיקור סיני, עיסויים מסוגים שונים וכו', אך חשוב להקפיד ולבצע אותם אצל מטפלים מוסמכים ובעלי נסיון ע"מ שלא לגרום חס וחלילה להחרפה ולנזק. 


אודות מחבר המאמר

סנונית, כתיבה לאתרים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.