אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

SIP Trunk – ככלי לחיסכון בהוצאות התקשורת?

 

חברות ועסקים רבים מגלים שהדרך לחסוך בהוצאות הטלפוניה העסקיות טמונה במעבר ל- SIP Trunk.

 

SIP Trunk היא טכנולוגיית העתיד ברשת האיתותים של שירותי התקשורת. מדובר בזניחת החיבור הישן ב- TDM בין מרכזיות לעסקים, שיש בהן כבר IP ומעבר לחיבור IP קצה לקצה. חיבור Trunk SIP הינו חיבור חדש יחסית, שמאפשר הוצאה / הכנסה של שיחות לרשת המפ"א ללא צורך במתאם ובממשק PRI (ממשק ISDN) במרכזיה (= חיסכון משמעותי בעלויות). החיבור אפשרי ללקוחות עם מרכזיית IP, שתומכת בטכנולוגיית SIP, ומאפשר העברת שיחות VoIP מקצה לקצה ללא המרות, תוך שיפור איכות הקול.

 

למה SIP Trunk?

ה- SIP Trunk חוסך לא רק בעלות ההשקעה החד-פעמית ברכישת כרטיס PRI או במתאמים, אלא גם בעלות התחזוקה השוטפת, תוך ניצול אופטימאלי של רוחב הפס בין מפעיל התקשורת לחצר הלקוח. לדוגמא: בקו מסוג Trunk SIP ברוחב פס של 2 MB ניתן להעביר עד 60 ערוצי קול (תוך שימוש במנגנוני דחיסת קול), לעומת 30 ערוצים בלבד בטכנולוגיית PRI. והעיקר: ניתן לחזות מה יהיה חשבון התקשורת והטלפון החודשי, כי שירותים כאלו מסופקים לרוב ב- Fixed \ Flat Price. חברות לא מעטות מנצלות את ניידות המספרים כדי לבצע מעבר ל- Trunk SIP אצל ספקי התקשורת שמאפשרים זאת, בחיבורי מרכזיות טלפונים וסניפים ישירות ב- VoIP.

עסקים קטנים מאוד (SoHo) יכולים לבחור בפתרון VoB Voice over Broadband)) מספקי התקשורת (אקספון-018, 012 סמייל, 013 נטוויז'ן, בזק בינלאומי, בקרוב - הוט-מירס, ועוד), פתרון שבו ניתן להעביר עד 3 קווים על חיבור פס רחב רגיל, כשרשת האיתותים היא כמובן SIP. דהיינו: על חיבור פס רחב במחיר ללקוח פרטי, ניתן לקבל עד 3 שלוחות קווי טלפון למרכזיית IP קטנה.

חיבורים מסוג SIP Trunk לעסקים מיועדים לחיבורים של טלפוניה עסקית מ-2 שלוחות ועד מאות ואלפי שלוחות בכל רחבי הארץ ובעולם. מערכת משולבת של טלפונית IP ושיחות ועידה באיכות, יכולה להוזיל לעסקים וארגונים עד 70% ולעיתים יותר מהוצאות התקשורת שלהם, מול חיבורי TDM\PRI הרגילים.

 

כיום, מנהלים דורשים מטלפונית ה- IP את כל מה שדרשו מהטלפוניה הקלאסית לצד שילוב של יישומי וידיאו, שיחות ועידה, מסרים מידיים וכמובן התקשורת הניידת. הערך השולט הוא העצמת המשתמש מתוך סביבת העבודה הרגילה שלו בכל מקום. זה בדיוק מה שטכנולוגיית ה- SIP Trunk מספקת.

 

 

שורה תחתונה:

עסקים וארגונים צריכים לבחון מעבר לשירותי תקשורת מנוהלים בענן, ומשולבים ב- SIP Trunk. זה כיוון ההתפתחות של השוק ובחירה בכל פתרון אחר היא טעות עסקית, שתעלה לעסק ביוקר לאורך שנים ותלכוד אותו אצל ספק אחד ללא כל יכולת התניידות.

 

 

 


אודות מחבר המאמר

 

VoIP-Experts - מדריך רכש מרכזיות טלפונים לעסקים, קבלו הצעות מחיר מספקי תקשורת בחינם!

החברה הוקמה ע"י מהנדסי תקשורת מומחים בעלי ניסיון מעל 20 שנה בשוק התקשרות במטרה לסייע לעסקים שאין באפשרותם להעסיק מומחים בתחומי התקשורת והמחשוב כעובדים שכירים בחברה, בהתייעלות ושדרוג מערכי התקשורת והמחשוב תוך חיסכון בהוצאות, ובכך לסייע בצמצום הוצאות מיותרות ולהביא לגדילה, צמיחה והשגת יעדי העסק שלכם.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.