אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

פרחים- מתנה רומנטית אולטימטיבית

בעולם המודרני אנו חווים הצפת מידע וגירויים רבים, הגורמים להעלאת סף הגירוי שלנו ויכולתנו להתמודד עימם. בתגובה לכך, סף הגירוי של האדם עולה, ועל כן על מנת להביא לריגוש, אנו זקוקים לגרום לגירוי מפתיע ובעל רבדים רבים.

אם ניישם עובדה זו בעולם המתנות, אנו עדים לכך שלעומת ימים עברו בהם נהוג היה להעניק מתנות כדוגמת תכשיטים או פריט הלבשה, כיום שוק המתנות המקוריות פורח ביתר שאת, ואנו עדים למיני מתנות שלא היו בעבר, למשל שילוב טיסה רומנטית ושייט רומנטי.

למרות זאת, קיימות מתנות פשוטות אך אהודות למדי שעדיין מהוות חלק מרכזי בחיינו, וטרם נעלמו מהעולם- כדוגמת פרחים, הנהוג לתת כאמצעי להבעת רגש רומנטי. למרות שמדבור בסופו של דבר באוסף צמחים בצבעים שונים, יש לפרחים יכולת כמעט מיסטית לעורר רגשות עזים בקרב המקבל. הוכחה לכך הינה שרבים עד היום נוהגים לתת פרחים לשמחות ואירועים שונים, חנויות פרחים רבות צצות כל הזמן, והרשת עמוסה בחנויות אינטרנט וירטואליות המציעות לרכוש פרחים לאוהבים. מדי ערב אף ניתן לחזות בצעירים המציעים ורדים אדומים לזוגות נאהבים המטיילים על הטיילת.

הסבר אפשרי לכך הינו העובדה כי פרחים נטועים היטב בתרבות המערבית וכך בתרבויות אחרות כסמל לאהבה ורומנטיקה באומנות הכתובה ובאומנות החזותית, בעיקר בימי הביניים אז ספרות האבירים הגיעה לשיאה. אהוב המעוניין להביע את אהבתו היוקדת לאהובתו, יבחר להעניק לה זר שושנים אדום. גם היום זר פרחים אדומים מתקשרים עם רגשות אהבה עזים. לא ייפלא כי המדובר בסוג הפרחים הנמכר ביותר.

זאת ועוד, העובדה כי כלות רבות נוהגות לשאת סידור פרחים בערב כלולותיהן, כחלק מהופעתן, מחזקת תפישה זו. סידור הפרחים מיועד לסמל את אהבתה וטוהרה של הכלה המיועדת, ולכן רבות בוחרות בשילוב פרחים לבנים לצד מספר פרחים אדומים. בארה"ב נוהגת הכלה להשליך את זר הפרחים לחברותיה הרווקות, כאשר זו הזוכה לתפוס את הזר, נתפסת כעתידה להיות הבאה בתור למצוא חתן.

בנוסף, במהלך ימי האהבה המסורתיים- ט"ו באב וחג הולנטיין הנוצרי שאומץ אף בארץ כהזדמנות נוספת להביע אהבה, אנו עדים לעלייה ניכרת בחנויות הפרחים של הזמנות פרחים בכל חלקי הארץ, המלמדת כי המדובר באחד האמצעים המועדפים כיום להביע אהבה. נכון הדבר שרבים קונים גם מתנות פופולאריות כמו תכשיטים או גאדג'טים לגבר, אך לרוב מתנה זו תהיה תוספת, או העדפה שנייה.

לסיום, עוד סממן שהפרחים נתפשים כחלק בלתי נפרד מהרומנטיקה- הינה העובדה שרבים בוחרים לקשט את המיטה ולהחדיר אווירה רומנטית בחדר, על ידי פיזור עלי ורדים על מיטה המוצעת בסדינים לבנים.


אודות מחבר המאמר

דינה דוד מספקת שירותי כתיבת תוכן איכותית ושירותי קופירייטינג בהתאמה אישית. עריכת תוכן, כתיבת מאמרים לקידום אתרים, כתיבה שיווקית וכתיבה לדפי נחיתה.

אתר אינטרנט: https://sites.google.com/site/ivritwriting/

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.