אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

סדנאות וחוגים חוויתיים לילדים - במיוחד לחופש הגדול

הקיץ בעיצומו ואתם צריכים למצוא עיסוק עבור הילדים ולבדר אותם במשך חודשיים שלמים. חלק מהימים יכולה למלא הקייטנה, אבל מה לגבי יתר הזמן? ובמיוחד – איך תוכלו לדאוג לתכנים "איכותיים" שגם יעשירו את הילדים בידע ובחוויות חדשות?

בשנים האחרונות מתפתח תחום חדש והוא עולם הסנדאות והחוגים החוויתיים – שכוללים פעילות אקטיבית תוך כדי לימוד והתנסות בעשייה חדשה.

היום אנחנו נדבר ונדגים חלק מהסנדאות הללו, בתור רעיונות לעשות עם הילדים במיוחד בחופש הגדול. אגב, חלק גדול מהסדנאות הללו ניתנות להזמנה עד הבית ממש.

 

סדנאות שוקולד

כמעט כל ילד אוהב שוקולד. יש בו חומרים ומרכיבים שנמצאו כמעוררי מצב רוח; קיימים סוגים רבים של שוקולד (חלב, לבן, מריר, עם אגוזים וכו') כך שהוא מותאם להעדפות טעם של כל ילד; וגם כי השוקולד הוא בדרך כלל מתוק וטעים מאוד.

בסדנת שוקולד הילדים יכירו את עולם השוקולד מקרוב: אילו סוגי שוקולד קיימים, איך משתמשים בשוקולד (למשל – ישנו כלל בסיסי בשוקולד – "מה שחם לנו חם גם לשוקולד" – מעבר לטמפרטורת הגוף, 37 מעלות, השוקולד נשרף ומתקלקל) ואילו מתכונים ניתן להכין ממנו.

לאחר מכן הם יעברו לשלב המעשי – יתנסו בהכנת מאכלי ומשקאות שוקולד טעימים. זה החלק הפעיל של הסדנא ובה הילדים יעבדו בקבוצות, ישתפו פעולה ויקחו את האחריות בבחירת המרכיבים ועוד.

לאחר כשעה-שעה וחצי של הכנות ואחרי שתתנו למאכלים להתקרר מעט, יתחיל השלב הכיפי והטעים של הטעימות.

בקיצור, סדנת שוקולד לילדים היא כיפית, מעשירה וטעימה – ולכן ילדים אוהבים (וגם מבוגרים) ונהנים בה מאוד.

 

יוגה צחוק

"הצחוק יפה לבריאות" הוא לא רק מנטרה, אלא גם עובדה שאומתה מדעית. הרפואה היום מכירה בתרומה של הרגשה טובה, רוגע ושל שמחה לבריאות ואריכות ימים.

יוגה צחוק הינו שילוב מעניין וייחודי בין עולם היוגה לצחוק. בניגוד להופעה קומיות ומבדרות, הרעיון ביוגה צחוק הוא שהצחוק יגיע מבפנים ולא כתוצאה מגירוי חיצוני.

בסדנת יוגה צחוק, אם כך, הילדים יתרגלו לצחוק ללא סיבה ולשמוח באופן הכי טבעי וספונטני. לרוב, כשאחד מתחיל, היתר מצטרפים אליו וצוחקים גם כן.

בעבר נמנעו המנחים מהלעביר סדנאות לקהל הצעיר, אך מסתבר שסדנאות צחוק לילדים הן מוצלחות ומהנות לא פחות מאשר אלו של המבוגרים.

 

 

סדנאות בישול

סנדאות בישול הן מעט יותר מורכבות מסדנאות השוקולד, שכן העיסוק הוא בבישול ובהכנת מנות של ממש.

מאחר וחוש הטעם של ילדים שונה מעט מזה של מבוגרים, סדנאות בישול לילדים מתמקדות במאכלים פשוטים וקלים לעיכול. כמו כן, הסדנאות יכללו גם קינוחים מתוקים שילדים אוהבים.

יתרון חביב שיש להזמנת סדנת שוקולד עשוי להיות בכך שסוף סוף הילדים יעריכו את העבודה הקשה שעושים אמא או אבא בהכנת האוכל. הם יבינו מצד אחד עד כמה זה מורכב, ומצד שני אולי גם ישמחו לעזור לכם ולהשתתף במלאכה הזו.

 

חוגי רכיבה על סוסים

בניגוד לסדנאות האחרות, חוג רכיבה על סוסים קשה להזמין הביתה, ועם זאת כמות החוות שמציעות רכיבה על סוסים לילדים היא גדולה ובוודאי תימצא חווה שתהיה קרובה מאוד לביתכם.

רכיבה על סוסים היא הזדמנות להוסיף לילדים שלכם תחביב בריא ומהנה שיעזור להוציא אותם מהבית ולגרום להם לעסוק בפעילות ספורטיבית ומרגיעה.

רבות הן התועלות של הרכיבה על סוסים, במיוחד לילדים – חיזוק השרירים, פיתוח יציבה נכונה וגם חיזוק הבריאות הנפשית.

בתקופת הקיץ מפעילות חלק מהחוות גם קייטנות רכיבה שמיועדות במיוחד לילדים בחופש.

 

עוד הרבה חוגים ופעילויות

הרעיונות שהבאתי היום הן רק דוגמאות. קיימים עוד סוגים רבים של חוגים וסדנאות שתוכלו להציע לילדים בזמן החופש.

חבל שהם יעבירו את החופש בבטלה מול הטלויזיה והמחשב – אז למה שלא קחו אותם לבלות, ללמוד, וליהנות מפעילויות מעשירות ומגוונות?

בילוי נעים!


אודות מחבר המאמר

יואב ליסו הינו כותב תוכן בתחום הפנאי והבילויים.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.