אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

גירושין: גלי את עצמאותך

 

אין ספק שקשה להיות אישה גרושה. עלות המחיה, שעות העבודה הרבות, ההתמודדות עם הרגשות השליליים, מצב הכלכלי והילדים הממורמרים מקשים מאוד על החיים. כיצד תתמודדי עם המצב החדש בהצלחה? הנה כמה טיפים של עורך דין גירושין:

אל תתביישי לבקש תמיכה. עו"ד גירושין מספר, כי לאחר הגירושין, לנשים רבות אין מוטיבציה וחשק לעשות דבר. את עשויה לגלות, שקשה לך לגייס את האנרגיות והכוחות לביצוע הפעולות הפשוטות והיומיומיות ביותר. אחת הסיבות העיקריות לדיכאון הזה הוא מצבך הכלכלי, שהשתנה באופן דרסטי בעקבות הגירושין. את מרגישה כאילו הקרקע נשמטת מתחת לרגלייך. את מרגישה מבודדת, כאילו את הגרושה היחידה בעולם. אל תתביישי להיעזר בחברים או בקרובי משפחה, שיתמכו בך בתקופה הקשה.

התמודדי עם ביקורת ודעות קדומות. יתכן מאוד, שתרגישי שכל העולם מבקר אותך על החלטתך להתגרש ורואה בך אם איומה ואנוכית. תרגישי גם כי אנשים מרחמים עליך ורואים אותך כאדם פתטי. למרות כל הליברליות של החברה שלנו, מספר עורך דין גירושים, עדיין יש אנשים חשוכים רבים, שיראו אותך כסחורה פגומה.

נצלי את ההזדמנות וגלי את הכוחות החבויים בך - כעת זו הזדמנות מצויינת לגלות את הכוח הפנימי שלך, ללא פחד. את הרבה יותר חזקה ממה שאת חושבת. האמיני בזה. זו לא סתם קלישאה.

אל תסתירי מהילדים כי את עוברת תקופה קשה - אם את מרגישה שאת מתפרקת, נסי שלא לפרוץ בהתקפי בכי ליד הילדים, כדי לא להדאיגם. מצד שני, את יכולה לשתף אותם, לספר שאת עוברת תקופה קשה ומתמודדת עם לא מעט קשיים ומכשולים.

היי עצמאית - לאחר הפרידה, מספר עורך דין גירושין, תרגישי צורך להתקשר לבעלך לשעבר בכל פעם שיש לך תירוץ מספיק טוב. יש ג'וק בבית? יש סתימה? פנצ'ר בגלגל? לשם שינוי, אל תתקשרי. הגיע הזמן לנטוש את הרגלייך הישנים ולפתח עצמאות. נכון, זה לא קל להרגיש כאילו את המבוגר האחראי היחיד בבית, במיוחד כאשר בעלך לשעבר היה זה שמטפל בכל בעיה שצצה. ובכל זאת: כך הפרידה שלכם תתבצע באופן חלק ונקי. אין זה אומר, שאינך יכולה להיות מיודדת עם בעלך לשעבר ולהזמין אותו לאירועים כמו ימי הולדת. אך הגיע הזמן לעשות דברים בבית בכוחות עצמך, ואם אינך מסוגלת, את יכולה להיעזר בחברים קרובים או בני משפחה. בנוסף, אל תמירי את התלות בבעלך בגבר אחר, כמו עורך דין גירושין. אל תשתמשי בו כפסיכולוג.

אל תיפגעי - בתור אישה שחזרה לשוק הרווקות, יתכן שנשים נשואות רבות יראו בך איום. הן יחשבו שאת חומדת את בעליהן, בזמן שאת, כל מה שאת רוצה, הוא ליהנות מהחופש החדש שלך. אל תיפגעי מהקנאה הזו.

 

נכתב בשיתוף עם יעקב בלס, עו"ד גירושין


אודות מחבר המאמר

מוגש בחסות שרונה בר זאב עו"ד לענייני משפחה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.