אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הדברות - כדי לעצור נזקים

הדברות הן פעולות שאותן מבצעים כדי לגרום להרחקת חרקים ובעלי חיים מהבית או משדות עם גידולים. על פי רוב הדברה נלחמת בחרקים, במכרסמים, ביונים או בעטלפים. בזמן שמזמינים הדברות, יש להבטיח כי המדביר פועל ברישיון ומשתמש בחומרים המאושרים על ידי משרד הבריאות.

הדברות – הדברה לבית ולחקלאות

1. הדברות בחקלאות - גידולי שדה ועצי פרי עלולים להיפגע על ידי מזיקים מגוונים. במטרה לבלום את הנזקים אנחנו עושים הדברות. במטרה לא לגרום לפגיעה בגידולי החקלאות , נעשה שימוש זהיר בכמות לא מופרזת של חומרי הדברה כימיים, ועל אף הזהירות, מצויים בכל זאת בחומרי ההדברה מרכיבים מסוכנים.

2. הדברות בבית - לשם עריכת פעולה של הדברות בכל בית נוקטים בשיטה הנפוצה בכל העולם וגם בארץ ישראל שנקראת הדברה ירוקה. השימוש בחומרי הדברה אשר אינם רעילים הופכת את ההדברה הירוקה למועילה מכיוון שאין היא גורמת נזקים לדיירים המתגוררים בבית ואפילו מגינה על איכותה של הסביבה.

3. מניעה - שמירה על הניקיון הינה הפעולה המקדימה והחשובה ביותר התורמת ליעילות ההדברה. שמירה עקבית על הניקיון גורמת לחוסר עניין של מזיקים וחרקים , משום כך מסיבה זו יש לשים לב שלא ימצאו מים עומדים, להקפיד מאוד שהפחים של הזבל יהיו מכוסים, לשים לב שלא להותיר על המשטחים השונים שאריות מזון ופירורים.

ריסוס - אודות חומרי הריסוס השונים

1. פעולת ההדברה למיגור המזיקים קרויה ריסוס , החומר שמבצע פעולה של ריסוס מוכנס למכשיר המפזר את החומר. יש ריסוס שיש אפשרות לעשות באופן עצמאי בעזרת מיכל ריסוס ביתי המצוי בכל סופר או מכולת וקיים גם ריסוס יותר מיקצועי שנעשה ע"י חברת הדברות.

2. עלי ידי ריסוס ניתן להיפטר מג'וקים, נמלי בית ועכבישים ועוד מיני סוגים של חרקים וזוחלים אחרים, ריסוס מתבצע בבניינים מרובי דיירים המתגוררים בבית משותף וגם בבתים פרטיים.

3. כדי שלא ייגרם נזק לסביבה והדיירים, חשוב מאוד להזמין חברה שמבצעת הדברות וריסוס שעושה שימוש בחומרי הדברה תיקניים ושיש בידם אישור ייעודי ממשרד הבריאות.

4. אחרי שמבצעים ריסוס צריך לעזוב את הבית לזמן מה והדבר מכוון בייחוד לילדים, זקנים ונשים בהיריון, קודם עזיבת הבית יש לאווררו, ובכלל , בכל מה שקשור לפעולות של ריסוס צריך למלא אחר הוראותיו של המדביר.

הדברת טרמיטים – מאבק בצבא מאורגן של טרמיטים

1. ישנם מיני תולעי עץ הקרויים טרמיטים הניזונים מרהיטי עץ כאלה ואחרים, הטרמיטים עלולים לכרסם עץ בדרגות קושי שונות, דבר הגורם נזק גדול לרהיטים הנמצאים בבית.

2. מכיוון שהטרמיטים הם חרוצים ויעילים במיוחד, יש לדעת באיזה אופן לבצע הדברת טרמיטים, עניין הדורש סוג ציוד מתאים, מומחיות וידע.

3. לכל מושבת טרמיטים מתחת לאדמה יש מלכה שעומדת בראשה, הטכניקה לפגיעה במושבה הינה באמצעות ניתוק המלכה מהמושבה, מסיבה זו מחדיר המדביר חומר הדברה לתוך האדמה באיזור המצאותם של הטרמיטים והחומר מביא לפגיעה בהם וככה נוצר נתק ביניהם והטרמיטים מתפזרים לכל עבר.

4. הסימנים שישנם טרמיטים ברהיטים הם, הימצאותם של חורים בעץ ואבקה לבנה בפנים או בחוץ, משום כך יש לפעול במהירות ולפנות לבעלי מקצוע כדי לערוך הדברה בטרם יגדל הנזק.


אודות מחבר המאמר

בשיתוף פעולה עם קופירייטר ותוכן שיווקי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.