אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

לינה בשטח – איך לבחור אוהל

יציאה לטיולים שכוללים לינה בשטח דורשת תכנון מוקדם, הקמת אוהל בן רגע מציעה לינה נעימה בחיק הטבע שמספקת תנאי נוחים לשינה לכל המשפחה. לינה בחיק הטבע תוכל להחליף לינה יקרה בבתי מלון ואכסניות. האפשרות לישון בטבע תחת כיפת השמיים מעניקה לטיול כולו אווירה מיוחדת, הרפתקנית ומלאה בהתרגשות.

מיד עם רדת הלילה מתמלאים השמיים באלפי כוכבים בוהקים ומנצנצים, בחיק הטבע הרחק מאורות העיר הגדולה אפשר לראות כמות גדולה יותר של כוכבים ותנועות מטאורים. אוהל בן רגע מציע חלון מיוחד שמאפשר צפייה בשמיים וחדירת אוויר צח אל האוהל במהלך הלילה. חשוב להקפיד על התקנת רשת בחלון כנגד יתושים ושאר חרקים עוקצים.

הקמת אוהל בן רגע פוטרת את המטיילים מעבודה ממושכת של חיבור מוטות ובדים, אוהל בן רגע מקימים בתוך כמה דקות של עבודה. את האוהל המתאים ביותר לטיול בוחרים בהתאם למספר המטיילים, תנאי השטח, מזג האוויר והעדפות אישיות.

אוהל משפחתי אל מול אוהל בן רגע זוגי

כמות הדיירים בכל אוהל היא סוגיה חשובה לבחירת האוהל המתאים. משפחות עם ילדים שמבקשות ללון יחדיו באוהל אחד תוכלנה לבחור אוהל בן רגע משפחתי. האוהל הגדול מתאים ללינה מרווחת של 8 אנשים. אפשרות נוספת היא הצבה של כמה אוהלים קטנים זה לצד זה, קבוצות חברים שיוצאים לטיולים משותפים נוהגות להצטייד בכמה אוהלים נפרדים. במקרים בהם ישנה כוונה להכניס אל תוך האוהל מזרנים מתנפחים וכמות גדולה של ציוד כדאי גם כן לבחור באוהלים גדולים יותר.

אוהל בן רגע – התאמת האוהל לתנאי השטח

לינה בשטח דורשת התייחסות לסוג הקרקע במקום, חשוב לברר האם הלינה תתקיים על משטחי דשא, חול או קרקע סלעית קשה. אוהל בן רגע ללא תחתית מרופדת יתאים ללינה על משטחים רכים של חול, אדמה ודשא. לינה על משטחים קשים יותר תדרוש שימוש בשקי שינה רכים או מזרנים מיוחדים לטיולים.  פרט לאדמה יש להתייחס גם לרוחות, שמש חזקה, נוכחות של זוחלים וחרקים בשטח ותנאים של גשם ומים.

בחירה נכונה של אוהל בן רגע תהיה אוהל אטום לחדירת מים ועמיד בפני משבי רוח חזקה. המבנה המיוחד של האוהל מונע כניסת זוחלים וחרקים אל האוהל, בכל אחד מהפתחים מותקנת רשת מיוחדת כנגד חרקים, הקפדה על סגירת כל הפתחים מבטיחה שלא תופתעו ותמצאו באוהל פולשים אורחים בלתי קרויים.

5 עצות לבחירת אוהל בן רגע – רגע לפני שיוצאים אל השטח!

1.      נוחות הרכבה. בתנאי השטח איש אינו מעוניין בעבודות הרכבה ארוכות ומסובכות, רוב האנשים מעוניינים בהקמת אוהל בן רגע ולא מגלים סבלנות למתקנים מסובכים.

2.      אחסון ונשיאה ממקום למקום. מטיילים שנושאים את האוהל על הגב ממקום למקום זקוקים לאוהלים קלים ונוחים להרכבה ופירוק. מטיילים שנושאים את האוהל ברכב יוכלו לבחור מתקנים גדולים יותר וכבדים יותר ללא כל חשש.

3.      עמידות לאורך שנים ארוכות. אוהל בן רגע מקימים בקלות לאורך שנים רבות, רכישת מוצר עמיד ואיכותי מבטיחה שנים ארוכות של שימוש בשטח לכל בני המשפחה.

4.      רצפה וכיסים פנימיים. רצפת האוהל מורכבת לרוב מחומר עמיד, עבה וגס יותר בהשוואה לשאר האוהל, הרצפה מחוברת אל האוהל כיחידה אחת ומעניקה לו בסיס יציב. כיסים פנימיים בתוך אוהל בן רגע מתגלים שימושיים לאחסון פריטים כמו משקפיים, נייר טואלט, טלפון סלולרי ושאר פריטים שתרצו לשלוף בקלות באמצע הלילה.

5.      מחיר. רשתות השיווק מציעות כיום מבחר גדול של דגמים במחירים נוחים, אוהל בן רגע אפשר לרכוש בכמה מאות שקלים. הלינה בשטח חוסכת הוצאות מלון, אוהל בן רגע מציע נוחות, בטיחות וחוויה קסומה של לינה תחת שמיים מלאים בכוכבים.

 


אודות מחבר המאמר

ורד טוין

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.