אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ביטוח חיים לבעלי משכנתא

כמעט בכל פעם שהנושא של רכישת דירה עולה, מרחף באוויר מונח מרכזי אחד, והוא "משכנתא". עם העלייה במחירי הנדל''ן של השנים האחרונות, וההוצאות הרבות ממילא, זוהי הדרך היחידה עבור רבים לשקול בכלל מעבר לבית חדש. עם זאת, רבים אשר מגיעים לסניף הבנק הקרוב לביתם מופתעים לשמוע שעליהם לעשות, טרם אישור ההלוואה, ביטוח משכנתא. מה להם ולפוליסת ביטוח מבנה פתאום? מה הצורך בעוד ביטוח חיים?

כשמתבוננים על שוק המשכנתא, התמונה פתאום מתבהרת. ברור כי כל בנק ירצה לבטח את עצמו מפני חוסר החזר של הלווים- או שייקלע להפסדים של מאות אלפי שקלים. ביטוח משכנתא מאפשר זאת עבורם. אנחנו נתייחס כאן לרכיב מרכזי בסוג זה של ביטוח, והוא ביטוח חיים.

המשמעות של ביטוח חיים למשכנתא

ביטוח משכנתא ניתן לרכישה הן באמצעות הבנקים והן באמצעות חברות ביטוח שונות. הוא נועד לצאת אל הפועל במקרה הגרוע ביותר האפשרי, והוא מוות של לוקח המשכנתא. במצב כזה, מטבע הדברים, לא יוכל לקבל הבנק את הכספים המגיעים לו עבור המשכנתא. ביטוח המשכנתא, אשר מעביר את האחריות לחברת הביטוח, הוא הפתרון היחידי עבורו.

ביטוח חיים לבעלי משכנתא שונה מביטוח החיים הסטנדרטי, מאחר והוא נועד להעניק פיצויים לבנק בלבד, ולא למי משאיריו של הלקוח. לכן, רבים מחזיקים בשני סוגי הביטוח הללו בו זמנית, מתוך תקווה, כמובן, שהם לא ימומשו כלל וכלל בעתיד הנראה לעין.

כמה זה עולה לנו?

ההשפעה של ביטוח החיים על מחירו הכולל של ביטוח משכנתא ברורה, וניתן לבחון אותה באמצעות כל מחשבון ביטוח משכנתא. זהו אחד משני הרכיבים שיגדירו את עלות הפרמיה החודשית, אשר תידרש במשך כל תקופת ההלוואה. ברמה הכללית, הרי שככל שהסבירות להפעלתו של ביטוח החיים תגבר, כך המחיר ישתנה בהתאם.

מספר פרמטרים נלקחים בחשבון לצורך חישוב זה. ראשית, ואולי המרכזי ביותר, הוא גילו של רוכש הדירה: מחיר ביטוח המשכנתא יהיה שונה במידה רבה עבור בני זוג צעירים, ביחס לאדם בשנות ה-60 לחייו, למשל. עוד גורם משפיע הוא המצב הבריאותי של האדם: בין אם המדובר הוא במחלות, בהיסטוריה רפואית בעייתית או בנטייה לעשן.

חשוב להדגיש כי עבור מספר רוכשי דירה (למשל, בני זוג), תידרש בדרך כלל רכישה של מספר פוליסות ביטוח- וזאת מכיוון שמוות של אחד מהם, חלילה, יקשה על השני בהמשך התשלומים. באותה מידה, אנשים אשר מחלקים את המשכנתא שלהם בין מספר בנקים, יידרשו לדאוג ליותר מביטוח משכנתא אחד.

ביטוח חיים יכול להיות ממומש גם במקרים אחרים

הצעות ביטוח רבות בתחום המשכנתא מאפשרות גם להרחיב אותה, כך שתכלול מקרים אשר אינם מוות- אך עדיין מקשים מאד על המשך תשלומי המשכנתא. מחלות קשות, נכות חלקית או מלאה, אובדן כושר עבודה או פיטורים ממנה ניתנים לרכישה באמצעות חברות ביטוח רבות, בתוספת תשלום שאינה מכבידה יתר על המידה.

כך רוכשים ביטוח משכנתא

ביטוח חיים בפרט, וביטוח משכנתא בכלל, מצריכים מחשבה עמוקה. חשוב לזכור כי קיים מגוון עצום של גורמים, שכל אחד מהם מציע מסלולי ביטוח ייחודיים. על מנת להקל על הבחירה, מומלץ מאד להכיר את השוק. השוואת ביטוח באינטרנט, אשר מבוצעת כיום תוך שניות, יכולה לכוון אתכם, רוכשי הדירה, אל עבר הצעת הביטוח המשתלמת ביותר.

הנחות אפשריות לא פעם. את האוכלוסיות בעלות הסיכון הנמוך הזכרנו כבר. בנוסף אליהן, הרי שחברות ביטוח רבות מציעות ביטוח משכנתא מוזל לאנשים אשר רוכשים דרכן גם פוליסות אחרות. ביחס לביטוח חיים למשכנתא, למשל, הרי שניתן לזכות בהנחה של עשרות אחוזים בו כאשר רוכשים דרך החברה גם את ביטוח החיים הסטנדרטי.


אודות מחבר המאמר

Wobi - השוואת ביטוחי משכנתא אונליין

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.