אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

כיצד לבצע יוגה בצורה הנכונה?!

רבים מאתנו מנסים למצוא תחליף לטיפול בבעיות שלנו בעזרת תרופות כימיות ופונים לכיוון היוגה. יוגה בעצם זאת שיטה שנהוגה מזה שנים רבות ובעצם מטפלת בגוף שלנו בעזרת תנועות פיזיות שאנחנו עושים וככה מאפשרת לנו למנוע מחלות  או כאבים כאלה ואחרים.

אז מה בעצם הופך את  היוגה שלנו לנכונה?! , דבר ראשון יש להתייעץ עם הרופא המטפל לפני כל תחילת שיעור. לאנשים הסובלים מלחץ דם גבוה, בעיות לב, פגיעה בראש כמו זעזוע מוח, בעיות רציניות בעמוד השדרה כמו פריצת דיסק, אסור בשום פנים ואופן לבצע את תנוחות היוגה.  דבר שני וחשוב לא פחות לתרגל את היוגה על קיבה ריקה על מנת למנוע בחילות או הקאה במקרים הקיצוניים , מכיוון ואנו עושים תנוחות שעלולות להפוך לנו את הקיבה מה שנקרא. דבר שלישי לתרגל עם בגדים נוחים, תחשבו שאתם עושים מעין ספורט ואין יותר נוח לעשות עם טרנינג או אפילו פיג'מה גדולה כזאת ונעימה, גם נותן לנו את האפשרות לנוע יותר טוב וגם אווריריות.  דבר רביעי חובה בכל בית אם אתם מבצעים יוגה לבד, שיימצא מזרון, ללא מזרון רצוי לא לעשות את היוגה, כך אנחנו מונעים מעצמנו חבלות מיותרות. וכמובן אם חשים רע או חולים אין לתרגל כלל, למנוע מהגוף שלנו התאמצות מיותרות שעלולה להחליש אותו עוד יותר. ברבות מן התנוחות של היוגה מופעלים שני צדי הגוף. אבל אצל כולנו יש צד אחד חזק וצד אחד חלש יותר. רובנו משקיעים יותר מאמץ בצד החזק ומזניחים את החלש שדווקא הוא זקוק לטיפול יותר מהצד החזק, לכן, נכון יותר להקדיש זמן לצד החלש כדי שיתאזן עם הצד החזק, תנוחות שבהן מופעל צד מסוים, יש לחזור ולבצען גם בצד האחר. דבר חמישי כניסה ויציאה מתנוחה תמיד יתבצעו באופן איטי ובנשימות נכונות אין לצאת או להיכנס " בבום" לאותו המצב אותו אנו מבצעים.

גרם אחד של תרגול שווה טון אחד של תיאוריה אומר הפילוסוף ליוגה סואמי שיבננדה, אז כאשר והתחלתם לבצע את היוגה ולא בא לכם לעשות זאת לבד, אין כלל בעיה, ניתן למצוא מרכזי יוגה בכל רחבי הארץ לדוגמא יוגה באשדוד, המקנה כלים נפלאים למתאמנים של היוגה , יוגה ברחובות הקרובה מאוד למקום המגורים, ממש מרחק הליכה קצר מאוד שזה יתרון משמעותי לאותם המתאמנים, יוגה בגדרה שמוצלחת לא פחות המכילה בתוכה שיטות יוגה מגוונות הפועלות על כל חלק וחלק בגוף שלנו


אודות מחבר המאמר

ספיר קוסקי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.