אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

שירה שווה הנאה

שירה יכולה להיות אחלה של תרופה , היא מלווה בהנאה ובתקווה ואהובה על כל הסביבה. אין כמו לשיר שיר טוב שמתאר את האווירה ואם אפשר אף רצוי בקבוצה. מסורת עתיקת ימים קבעה כי ניתן לשיר בצוותא וליהנות כפליים, לשם כך הומצאה השירה בציבור. גיבוש אנשים סביב מכנה משותף- השירה. שמאחד אותם, משמח אותם וגורם להם להוציא רק מילים טובות מן הפה.

מה יותר טוב מלגרום לדור החדש שלנו להחזיר את השירה הישנה ובמקום לשמוע קללות מפיהם כל היום לשמוע מרגליות. שירים חדשים וישנים, טובים ומצחיקים שיחזירו לעולמנו את הפשוטות, השמחה ותמימות הילדים. שירה בציבור מחזקת את האחדות ואת היופי של הדבר שמשמעותו לשיר ביחד בלי מטרה נסתרת פשוט ליהנות מהרגע ולהנציח אותו עד כמה שאפשר.

כיום, ניתן למצוא מקומות המפעילים ערבי-שירה-בציבור כמעט בכל רחבי הארץ. שירה בציבור באזור הדרום ניתן למצוא כמעט בכל מוסד אפשרי, תושבי הדרום נוהגים לשמר מנהג זה ומתגאים בו כל עוד הם יכולים. הם דוגלים בשירה ישנה, של פעם ללא חידושים ומניירות. לעומתם, שירה בציבור בתל אביב והסביבה פועלת בדרך החדשנית יותר, משלבת שירים חדשים, של הדור כיום עם שירים ותיקים של פעם, מוסיפה להם חידושים ונגיעות משל בני- הנוער כיום ולעיתים אף הורסת את אותו שיר ישן ואהוב תושבי הצפון מתנגדים לכך בהחלט וטוענים כי שירה בציבור באזור הצפון צריכה להיעשות על פי הכללים אין לשנותה, או לחרוג ממנה. אין צורך גם לעשות זאת השיר של פעם כל כך תמימים, פשוטים, יפים, מעבירי מסר וערכים שהיום כמעט ונכחדים לכן אין צורך לשבשם או להכחידם, אלא, לפאר אותם ולהחזיר אותם למודעות הציבור. כי ארץ ישראל היא לא סתם ארץ היא ארץ שחוברה לה יחדיו ועברה הרבה רגעים יפים ומרגשים וכל שיר נכתב בתקופה אחרת לכן אי אפשר להזיז את התקופות ולחבר משהו שונה. מה שחובר בעשור האחרון כבודו במקומו מונח אבל מה שנכתב פעם גם כן. אסור לשכוח מניין באנו ולאן פננו מועדות וללא זיכרון הערב אין לנו עתיד בטוח בהווה, חשבו על זה ותשירו כל עוד כוחם במותניכם


אודות מחבר המאמר

ספיר קוסקי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.