אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

התאמת שטיחים לרהיטים

 

טרנד חדש ובולט בעיצוב פנים ובאדריכלות בת ימינו, הוא להתאים שטיחים לרהיטים, לתמונות ולפריטי עיצוב אחרים. במגזינים רבים ומובילים בתחום העיצוב בכלל, ועיצוב הבית בפרט, כתבות בנושא לא מפסיקות לצוץ, ואותנו זה לא מפתיע. מדובר כאן במראה מנצח ומיוחד, משום שמצד אחד החזות מאוד מקורית ומרתקת, לא כזו שרואים בכל בית שני, ומצד שני התאמת שטיחים לפריטים נוספים לבית יוצרת מראה ביתי קוהרנטי ומושקע, וגורמת לכל אורח לחשוב שבבית הזה- השקיעו מחשבה בכל פריט ופריט.

איך עושים את זה?

אל תתבלבלו! לא מדובר כאן בהתאמה פשוטה של שטיחים למרצפות או של השטיח לקו העיצוב הכללי של הבית, אלא הטרנד הזה קופץ מדרגה, וממש לוקח מספר פריטים קטנים יחסית ולא קשורים אחד לשני, באותו הצבע ובדוגמה זהה או דומה מאוד, ומשלב אותם יחד בתוך חלל מסוים. שטיחים הם דוגמה נהדרת לאחד הפריטים הפופולאריים ביותר שניתן להשתמש בהם לצורך מטרה זו, של יצירת מראה רציף, מיוחד ושלם בבית.

למעשה, אנו לוקחים שטיח בצבע מיוחד יחסית ולא צבע שמתמזג באופן מדויק עם מרצפות הבית או עם הצבע השולט בו, משום שכך לא נוכל להבליט אותו יותר, בהשוואה לספות או לרצפות החלל. לשטיח שבחרנו, למשל שטיח ירוק עם הדפס בגוונים של חום, אנו מתאימים תמונה או רהיט קטן כמו כורסא או שולחן בדוגמה דומה ובגוונים זהים או דומים מאוד. התוצאה היא מראה בית שמצד אחד הוא קוהרנטי ורציף ומצד שני מיוחד, מקורי ושונה.

טיפ חשוב- אל תיקחו פריטי עיצוב בגוון שקט או לא בולט לעין. הרהיבו עוז וקנו שטיח וכורסא בצבע מעט חי יותר, שונה ועליז, שיבלוט מעל פני השטח ושלא יהיה ניתן להתעלם ממנו. רק כך ניתן לשים לב לאופן העיצוב הייחודי הזה. בכורסא ובשטיח בצבע בז' אין שום דבר מוזר, מפני שסביר להניח כי זהו הגוון השולט בבית בלאו הכי, אז, למעשה, לא הוספתם כלום. מומלץ להשתמש דווקא בפריטים בצבעים כמו תכלת, ירוק, אדום, סגול וכו'. בסגנון הזה הם לא ישתלטו באופן מוגזם על מראה החלל ויוסיפו לו המון חן וססגוניות בדרך מעודנת ומקורית גם יחד.

מכיוון שמאמר זה דן בעיקר על שטיחים והתאמתם לפריטים עיצוביים אחרים, נמחיש לכם במספר דוגמאות מהי כוונת המשורר בהקשר הזה.

עם מה, הלכה למעשה, כדאי לשלב שטיחים כדי ליצור את המראה המיוחד הזה ולהפוך גם את הבית שלכם לאופנתי, מעודכן ומשגע...

התאמת שטיחים ושולחנות צדדיים וכורסאות- לסלון הבית

בסלון הבית, האביזרים שכדאי להשתמש בהם לצורך יצירת המראה המדובר הם, באופן כללי, לא קטנים ולא גדולים מדיי. שטיח אדום עם שפה אדומה, זה מה שנקרא בלשון המקצועית- too much, והאדם, במקום להוסיף צבע בצורה מעניינת, יהפוך את הבית למגושם ולמוגזם מדיי. לקחת שטיח קטן ולהתאים לו כורסא באותה הדוגמא, זה לעשות משהו מיוחד ושונה מעט בבית, מבלי לגרוע משאר העיצוב בו השקעתם לא מעט זמן וכסף, נכון?

התאמת שטיחים לשידות- בחדר השינה

בחדר השינה, רצוי להתאים שטיחים לשידות. דמיינו לכם את התמונה הבאה: שטיחים סגלגלים עם עיטורים בכסף ושידות- באותה הדוגמה בדיוק (או בדוגמה דומה....). יש מה להוסיף? האווירה בחדר השינה משתדרגת לקסם של ממש והופכת לנעימה לעין ומעוצבת להפליא. אנחנו משוחדים- אני משוחדת כי עשיתי זאת בעצמי


אודות מחבר המאמר

ורד טוין

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.