אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ציורי אוירה והזרם הפוסט מודרני באמנות בת זמנינו.

תחום מדעי הרוח והחברה עבר שינוי מהותי בעשור האחרון, מעולם בו יש אמת אחת ואבסולוטית ואין לערער עליה, הוא עבר לעולם בו האמת היא דווקא ברת שינוי. עולם כזה לא מסתכל על הקיום, על אנשים ועל תרבויות כמשהו חיובי או שלילי, דבר מה נכון או שגוי, אלא דווקא מסתכל עליו מנקודת מבט סובייקטיבית. אין אמת אחת ואין פירוש אחד לדבר מסוים, וכל אחד יכול לראות מבעד למשקפיו שלו ובהתאם למציאות שלו, גם אם חברו יסתכל ויומר את ההיפך. האמת משתנה מאדם לאדם ומתרבות למשניה. בשפה אקדמית קוראים לזה פוסט-מודרניות.

במאמר זה נדון בפוסט מודרניות כפי שמתבטאת בעולם האמנות כיום, ובשפה המקצועית- ציורי אוירה וציורי אבסטרקט.

מה הם ציורי אוירה בעצם?

ציורי אוירה זה כל אותם הציורים הלקוחים, לפחות באופן חלקי, מעולם הדמיון הפרטי של היוצר, ולא מעולם הממשות.הרעיון העומד מאחורי ציורי אוירה הוא שהמטרה שלהם היא בהבעת רגשות או ביטויים דרך המכחול, שלא ניתן לראות בעין הלכה למעשה. "הדרך אל הפנטזיה", "אבל", "פחד מפני הלא נודע", "הגשמה עצמית: ועוד, כולם מזרים אותם ינסו להעביר ציורי אוירה בעזרת צבעים, צורות ואלמנטים מיוחדים בציור. למעשה, החוק היחיד שאין לעבור עליו בציורי אוירה הוא שאין חוקים, וכל אחד יכול לצייר את הדרך אל הפנטזיה בצורה בה הוא עצמו כסובייקט, רואה אותה. אם בעבר היינו רגילים בעיקר לראות ציורים עם תמונה ברורה ומבלי שנצטרך להתפלסף יותר מדיי על מנת להבין מה הייתה "כוונת המשורר" בעת שצייר אותה, כיום הציורים הללו יורדים באופן משמעותי מבחינת מספרם ומבחינת הביקוש אליהם, וציורי אוירה תופסים את מקומם.

איך נראים ציורי אוירה?

ציורי אוירה, כשמם כן הם, מנסים לצייר אוירה מסוימת. לכן, השימוש בצבעים יהיה בדרך כלל נעים לעין וקוהרנטי אם הציור ירצה להביע שלווה ורוגע, וחזק וצבעוני יותר במקרה שהציור דווקא ירצה להביע רגש כמו תשוקה או פחד...בגדול, אין צורות או כללים מסוימים שבדרך כלל ניטה לראות בהרבה ציורי אוירה. ישנם אמנים שמתמחים יותר בציורי אוירה הכוללים בתוכם צורות יותר הנדסיות וגיאומטריות וישנם אמנים שדווקא נוהגים להשתמש באלמנטים של טשטוש. טשטוש הוא אלמנט שנראה כאילו הוא די פשוט לצייר אך ההיפך הוא הנכון- הוא אחד האפקטים שדורשים רמה מסוימת של מיומנות ומקצוענות על מנת לבצע אותם נכונה וציורי אוירה רבים כוללים בתוכם את האפקט הזה. המשותף, כנראה לכל ציורי האוירה, הוא בכך שהם תמיד יהיו מסתוריים משהו, משום החידתיות שבמסר אותו ניסה האמן להעביר באמצעותם. אם אתם מאוהבי האמנות והציור, או סתם אנשים בעלי סקרנות טבעית, תוכלו למצוא עצמכם בוהים בציורי אוירה ומנסים לפענח אותם מכל הזוויות...

ציורי אוירה לבית-

תחום עיצוב הבית אימץ בעת האחרונה את ציורי האוירה, ואנשים רבים רוכשים לביתם הפרטי ציורי אוירה המותאמים ספציפית לביתם, ומשדרגים להם את מראה הבית למיוחד, מקורי, מעניין וכמובן צבעוני יותר. ציורי אוירה הם דרך להפוך את הבית למעבר לסתם נאה ויוקרתי, ולהשוות לו נופך מרתק ומיוחד. יש אפילו כאלה, שנוהגים להחליף בביתם ציורי אוירה בהתאם לאוירה השוררת בביתם ובחייהם מתקופה לתקופה, כדרך להתאים את מצב רוחם ואת התקופה בה הם נמצאים מבחינה נפשית ואנושית, לעיצוב הבית שלהם.

לסיכום, ציורי אוירה מהווים את הזרם המרכזי באמנות של העידן בו אנו חיים, ואם עוד אין לכם ציור כזה- מומלץ לכם לרכוש אחד או אפילו לצייר ציור אוירה בעצמכם! בהצלחה!

 


אודות מחבר המאמר

ורד טוין

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.