אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

דורבן העקב והכאב בעקב שלכם

לסבול מכאב בעקב כף הרגל זה גרוע מספיק, אך לא לדעת מה גורם לזה או איך לטפל בכאב הופך את המצב אפילו לגרוע יותר. כיצד תדעו מה גורם לכם לכאבים בעקב? ומהו בכלל דורבן העקב?

 

דורבן היא גדילה גרמית וחדה בצידה החיצוני של עצם העקב. דורבן בעקב מתחיל בדרך כלל בקדמת עצם העקב ומצביע לכיוון קשת כף הרגל- מבלי שתבחינו בו בתחילה. דורבן יכול לגרום לכאב באחורי כף הרגל במיוחד בזמן עמידה או הליכה. עם זאת, יש לדעת שגדילה של דורבן בעקב עצמה לא תגרום לכם לכאב. זוהי הרקמה הדלקתית סביב העקב אשר גורמת לכאבים ואי נוחות.

 

הגדירו את הכאב שלכם: שום דבר לא יכול להחליף אבחנה של רופא מומחה, אך כמה שאלות פשוטות יכולות לעזור לכם להבין האם יכול להיות שהכאב שלכם נובע מהימצאות דורבן העקב. האם יש לכם:

·         כאב בלתי נסבל בעקב שלכם כאשר אתם צועדים את הצעדים הראשונים בבוקר, או אחרי שאתם קמים מישיבה ארוכה?

·         כאב חד ודוקרני בעקב?

·         תחושה כאילו אתם דורכים על אבן קטנה?

·         כאב בעקב המרגיש כאילו הוא מקרין כאבים גם לקשת כף הרגל?

·         כאב שנרגע מעט לאחר מעט הליכה?

אם יש לכם אחד או יותר מהתסמינים הללו, ייתכן שיש לכם דורבן העקב. שימו לב עם זאת, שכפי שציינו קודם- דורבן העקב לא תמיד גורם כאב בתחילת התפתחותו. למעשה, לעיתים קרובות מזהיים דורבן באופן בלתי צפוי בצילומי רנטגן הנערכים מסיבות אחרות.

שני הצעדים החשובים ביותר שאתם יכולים לנקוט כדי לטפל במצב של דורבן בעקב הם להשתמש ברפידות איכותיות לעקבים בתוך הנעליים שלכם, וביצוע תרגילי מתיחות ממוקדים שתפקידם לשמור על גמישות טובה בחלקה התחתון של הרגל- מהשוקיים ומטה. רפידה אורתופדית לכף הרגל מספקת תמיכה נוספת לכף הרגל ומפחיתה את רמת הלחץ והזעזוע שכף הרגל שלכם חווה. תרגילי המתיחות מחזקים את השרירים, וכך עוזרים לשאת את משקל הגוף, מה שמוריד מהמשקל אותו נושאים העקבים. בנוסף לטיפולים הללו, מומלץ להפחית את רמת הפעילות הגופנית שלכם אם אתם חשים כאבים חמורים. באפשרותכם גם להניח קרח על העקב כדי לעזור בהקלה על הכאב.

 

טיפול במצב של דורבן העקב: בעבר, הרופאים ביצעו לעיתים קרובות ניתוחים במטרה להסיר דורבן, מתוך אמונה שהדורבן הוא זה אשר מסב את הכאב. כיום, יודעים שמקורו של מרבית הכאב הוא בדלקת שסביב דורבן העקב. לכן, כאשר מטפלים כיום במצב של דורבן בעקב, הרופאים מסתמכים יותר על טיפולים חיצוניים, כמו פיזיותרפיה, ועל תרופות אנטי דלקתיות שעוזרות גם להקל על הכאבים.

שיטה מודרנית פופולרית נוספת היא לטפל במצב של דורבן בעקב באמצעות טיפול בגלי הלם. טיפול בגלי הלם נמשך רק כמה דקות, ומבוצע ללא הרדמה, או בהרדמה מקומית בלבד. הטיפול עוזר בהזרמת דם בלחץ גבוה אל אזור הרקמה הדלקתית המתפתחת סביב דורבן, וכך מתפתחים באזור תאים חדשים, מה שמעלים בהדרגתיות את הדלקת- ולכן גם את הכאב. הדבר החשוב ביותר הוא לא להזניח את המצב, ולגשת בהקדם לקבלת טיפול עבור דורבן, כדי למנוע את החמרת המצב.

 

מוגש בחסות http://shock-wave.co.il/, אתר מקיף בנושא טיפול בגלי הלם 


אודות מחבר המאמר

אביב יועצים ייעוץ שיווקי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.