אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ייעוץ שיווקי: כמה שאלות ותשובות

להלן כמה שאלות- נפוצות יותר או פחות אך חשובות ומסקרנות כולן, הנוגעות לשיווק ולקבלת ייעוץ שיווקי.

 

מה היא תכנית שיווק?

תכנית שיווק ניתן להכין על ידי חברת ייעוץ שיווקי, והיא משמשת כמפה של היוזמות השיווקיות שלכם. היא מפרטת את נתיב ההצלחה שבו יהיה עליכם ללכת כדי לגרום ללקוחות אפשריים לשים לב לעסק שלכם. חברת ייעוץ שיווקי טובה תכין לכם תכנית מפורטת אשר לא רק תראה לכם מה לעשות בתחום השיווק- אלא גם תעזור לכם להבין מדוע עליכם לעשות זאת. תכנית של חברת יעוץ שיווקי טובה אף תעזור לכם לנווט את ספינתכם הרחק משרטונים בדמות טעויות עסקיות או שיווקיות שיעלו לכם כסף, זמן ועוד.

כאשר בעלי עסק מקבלים תכנית שיווק טובה, הם יכולים להרגיש מאורגנים יותר, בטוחים יותר ובעלי חזון ברור יותר לגבי המטרות השיווקיות שלהם. במילים פשוטות- תכנית שיווק אדר נערכת על ידי חברת ייעוץ שיווקי טובה מגבירה את סיכוייו של כל עסק להשיג את ההצלחה אשר אליה הוא שואף.

 

מה ההבדל בין קידום מכירות לפרסום?

הפרסום מיועד בדרך כלל לצרכן הסופי (בניגוד לערוצי ההפצה המקשרים בין החברה לבין אותו צרכן). בעזרת יעוץ שיווקי תבינו שניתן להשתמש בפרסום למטרות רבות, כדוגמת ביסוס מודעות, סיפוק מידע לשם הידע, ויצירת נאמנות למותג. בעזרת יעוץ שיווקי טוב תראו כיצד פרסום יכול למצב מוצר (או לשנות את המיצוב שלו), או אפילו לקדם בדעת הקהל שימושים חדשים של המוצר הישן (כמו מסך מחשב גדול שפתאום יכול לשמש גם כמסך טלוויזיה).

קידום מכירות הוא מושג כללי. למעשה, הוא כה כללי, עד שמרבית הפעולות שאינן פרסום נקראות קידום מכירות. אין טעם לנסות ולקבל הגדרה מילונית למונח הנ"ל, משום שהוא רחב מאוד, אך חברת ייעוץ שיווקי תוכל להסביר לכם שקידום מכירות מיועד לא רק לצרכן הסופי היושב בבית, אלא גם לספקים, ללקוחות גדולים ולכל ערוצי ההפצה הנוספים.

 

מה ההבדל בין שיווק, פרסום ומכירות?

זוהי שאלה נפוצה, ואנשים רבים נוטים לבלבל בין המונחים השונים הללו. ראשית כל, כפי שתוכלו ללמוד בעזרת יעוץ שיווקי, שיווק כולל טווח רחב הן של אנאליזה וניתוח והן של טקטיקות ואסטרטגיות. לדוגמה, שיווק כולל עריכת אנאליזה על הלקוחות- כולל קהלי יעד, תובנות לגבי השוק, הבנת גודלו של קהל היעד ועוד- ובנוסף, ניתוח תחרותי, בחירת קהל יעד, מיצוב, מיתוג, פרסום, מכירות, קידום, ארגון וניהול ערוצי הפצה, החלטות על קו המוצרים, ניהול כוח המכירות, ועוד. כפי שניתן לראות- שיווק הוא תחום הכולל בתוכו נושאים רבים, ואת כולם ניתן לקבל בתהליך של יעוץ שיווקי מקצועי.

פרסום, לעומת זאת, הינו טקטיקה מסויימת של שיווק. הפרסום כולל מספר פעילויות, ומתמקד בעיקר בהעברת מסר נבחר וממוקד לשוק הלקוחות (בדומה לתחום של יחסי ציבור).

גם מכירות הינן טקטיקה מסויימת של פרסום. עבודתו של צוות המכירות היא לעסוק במכירות בפועל, ועבודתם של אנשי השיווק, בעזרת ייעוץ שיווקי שיקבלו, היא למקד את מאמצי השיווק כולם (המכירות, הפרסום וכו') – לצורך עמידה בחזון השיווקי של החברה, דהיינו- מה רוצה החברה למכור, ולמי.

 

מוגש בחסות אביב יועצים, חברה לייעוץ שיווקי


אודות מחבר המאמר

אביב יועצים ייעוץ שיווקי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.