אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מתלבטים מה ללמוד? כל המידע אודות לימודים

השכלה אקדמית בישראל אפשר לרכוש במנעד רחב של תחומים, לדוגמא, תואר ראשון תוכלו ללמוד היום במקצוע מקצועות התקשורת, מדעי הפסיכולוגיה, מדעי המחשב, המשפטים ועוד. מי שמתעניין להתחיל ללמוד ללימודי תואר ראשון שיבין שמדובר בהתאמצות של לכל הפחות שלוש שנים ולכל הפחות משלושים אלף שקל לכל התואר, כמובן שישנם תחומי לימוד מבוקשים יותר ומבוקשים פחות אבל מה שבאמת חשוב זה שתבחרו נושא שמרתק אותכם ובו הינכם מעוניינים לעסוק בחייכם.

מדוע מייחסים כל כך הרבה חשיבות ללימודי תואר ראשון?

תעודת התואר הראשון ניתן לתלמידים שגמרו את מטלות התואר שלהם בהצלחה, תואר זה ניתן בד"כ במסגרת שנמשכת לאורך תקופה של שלוש שנים אך קיימים לימודים לתואר ראשון שאורכים גם ארבע שנים ואפילו 5 שנים כמו לדוגמא נסיבות של לימודי ארכיטקטורה. הלימודים לתואר ראשון מספקים את הבסיס ללימודי המשך במוסדות לימוד אשר מאושרים על ידי המועצה להשכלה גבוהה, בסוף לימודי התואר ראשון ואחרי שהתלמידים עמדו בציון עובר את המבחנים הם יוכלו להיטמע בשוק העבודה ולהמשיך הלאה ללימודים מתקדמים.

בעבר הרחוק היו פתוחים לקבל עובדים בלי השכלה גבוהה למשרות נחשבות אבל המצב אינו כזה כיום, כיום במרבית מקומות העבודה בהם מוצעים תפקידים בכירים ישנה תביעה לבעלי תואר ראשון במקצועות מגוונים או פשוט לבעלי השכלה אקדמית כלשהי. בגלל שיש דרישה רבה ללימודים לתואר ראשון, תנאי הקבלה עברו שינוי והוחמרו עם הזמן. מתוך כך, הרבה מתחילים את החשיבות של הכנה לקורס פסיכומטרי על מנת שיוכלו למסות להתקבל לכל תחום לימודים שיבחרו.

היום, אופציות תוכניות הלימודים הפכו למגוונות יותר כשישנם אוניברסטאות ומכללות להשכלה גבוהה המציעות מסלול לימודי מותאם אישית לסטודנט וגמיש לגמרי. כך למשל האוניברסיטה הפתוחה היא אוניברסיטה שמאפשרת לכל סטודנט, ללא תנאי קבלה נדרשים, ללמוד לתואר הראשון לאורך תקופה ממושכת, בזמן שהסטודנטים לא מחוייבים להופיע ממשית לשיעורים ויכולים לתרגל כמעט כל תחום מביתם בכל שעה שירצו. בוגרי הלימודים לתואר ראשון מראים לבוסים הבאים שלהם כי יש להם יכולת התמדה, שהמיומנויות האינטלקטואלייות שלהם איכותיות יותר ושכושר השקדנות שלהם הינו יחסית גבוה.

לפעמים אין זה חשוב באיזה מקצוע תבחרו להתמחות בתואר הראשון במצב בו אינכם סגורים על עצמכם, העיקר הוא שתלמדו לתואר ראשון כדי שתוכלו להשתלב בעבודות איכותיות יותר וכמובן להגדיל את גודל הרווחים שלכם – בוגרי תואר ראשון בודאות מרוויחים יותר משכירים שאינם בעלי השכלה גבוהה. יחד עם זאת, יש מקצועות שלא מחייבים השכלה אקדמית ולמרות זאת אפשר אפשר להיות מתוגמלים בצורה נאה אחרי סיום קורס אחד או יותר קורסים מקצועיים במקצוע בו אתם מעוניינים לעבוד. כל לדוגמא,, יש ביכולתכם להשתתף בקורס איפור מקצועי. מקצוע המאפר אינו מצריך תואר אקדמי, אלא לימודי תעודה בלבד וכל אחד יכול להתקבל ללימודים אלו.

כמו כן, אם החלטתם לעשות תואר בתחום כלשהו מבלי שהייתם משוכנעים כי זה הוא התחם המקצועי המתאים ביותר עבורכם תוכלו להירשם ללמוד תחום לימודים אחר לגמרי לתואר שני.יתכן ותצטרך לעבור מספרק קורסי השלמה, אבל ההסבה האקדמאית אינה מורכבת.


אודות מחבר המאמר

אריאל

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.