אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ספארי צלילה

רוב הצוללנים המוסמכים המסיימים קורס צלילה, מעבירים את השנים הראשונות שלהם בתור צוללנים במעין הססנות ופחד מן הספורט הזה. רבים מהם עדיין אינם מעזים לצלול באופן עצמאי ומשתמשים בשירותי ההדרכה של המועדונים השונים. הצלילה לאחר קורס הצלילה מתאפיינת במיומנות ירודה יחסית, והרבה מאוד טעויות שגורמות לאי נוחות בים ולעיתים לפרישה מספורט הצלילה בכלל.

דרך טובה להתחיל את קריירת הצלילה ברגל ימין הוא לעשות ספארי צלילה מיד עם סיום קורס צלילה, וזאת כדי לקבע את המיומנויות שנלמדו בקורס ואף לשפרן. ספארי צלילה הוא טיול מאוד אינטנסיבי ומעייף אך יחד עם זאת מאוד מרגש ומעניין. הטיול כולל 4-5 ימים על ספינה (לפעמים יותר), שבהם כל מה שעושים הוא לצלול לאכול ולנוח בשמש . בד"כ 4-5 אנשי צוות דואגים לכל הצרכים של הצוללנים, ומשאירים להם רק את הדאגה לאיזה דגים הם ייראו בצלילה והאם הם יצליחו לצלם תמונות איכותיות. 

הצלילה בספארי צלילה בסמוך למעד קורס צלילה היא אמנם בעייתית בשל העובדה שרוב טיולי הספארי כן מצריכים מיומנות כלשהי כדי להנות בשל התנאים הקשים יחסית ששוררים באתרי הספארי. אך יחד עם זאת, צוללנים רבים שיצאו לספארי יחסית רגוע מיד עם סיום ההכשרה הבסיסית, סיפרו שהספארי שידרג להם את יכולות הצלילה וגרם להם להתאהב בספורט המדהים הזה. 

בישראל, בתקופות הטובות יותר, צוללנים רבים אשר סיימו קורס צלילה, ירדו לסיני לספארי צלילה. העלות הנמוכה במיוחד של כ- 2000-3000 ש"ח, ובנוסף הקירבה הגאוגרפית והנירוונה שסיני משרה על המטיילים בה, היוו מוקד משיכה לצוללנים הללו. בנוסף, דרום סיני אשר ידועה באתרי הצלילה המדהימים שבה, כגון ראס מוחמד, מיצרי ג'ובל וספינות טבועות כגון הטריסטלגורם ועוד רבות וטובות. 

כיום פחות אנשים יורדים לסיני לבצע ספארי צלילה בשל המצב הבטחוני, אך כנראה מדובר בעניין של זמן, עד שתיירות הצלילה שם תחזור ובגדול. 

לסיכום, ספארי צלילה לאחר קורס צלילה מהווה טבילת אש ראשונה בעולם הצלילה האמיתי, ומומלץ מאוד. 


אודות מחבר המאמר

ארט

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.